Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei alle sammen=) Lillemor har vært syk en ukes tid og i dag rok jeg henne til legen. Trodde kanskje det var ørebetennelse siden hun har tatt seg til ørene og grått mye. Hun er tett og veldig forkjølet. For 2. gang får vi beskjed om at det er snev av astma og vi begynner nå med Ventoline for alvor. Så over til saken; Vi har verdens snilleste dagmamma, i verdens mest rotete hus. Det er saker og ting overalt, store bunker med rot på alle bord og hyller etc. Midt i stua er det lekeplass for barna, og sengene hvor barna sover på dagtid, står på siden av lekeplassen. Jeg nevnte mine bekymringer for litt dårlig inneklima og legen mente vi måtte finne ny dagmamma snarest mulig. Det var ikke bra med et slikt inneklima siden barnet vårt har litt astma......Når jeg kom hjem ble mannen min så lei seg, vi er jo så fornøyd med dagammaen,og han mente jeg kanskje hadde lagt ordene i munnen på legen..Husker ikke helt om jeg sa det var støvete der, og mener at det kanskje ikke er det selvom det er veldig mye rot, men så blir det vel mye støv med så mye rot som jo trekker støv? Huff blir så usikker...! Har ikke vært så mye inne i stua, vi får lillemor levert i gangen når vi henter henne, så jeg har ikke fått undersøkt hvor skittent det egentlig er... Hva ville dere gjort? og tror dere masse ting og tang og litt dårlig inneklima kan gi astma? Vi må også undersøke om hun har allergier.....
Gummelillan Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Først av alt; Jeg er ingen ekspert så dette blir et skikkelig synseinnlegg. Men sliter både selv med en del allergier og har unger som har tendensen til allergier og luftveisplager. Og for oss er det en kjempeforskjell på hvordan formen er mht om vi oppholder oss i et sunnt inneklima eller ikke. Merker så snart jeg overnatter på hoteller med tepper f.eks. så snører halsen seg sammen og hodet blir tungt. Og vi er alle helt avhengige av frisk og kald luft når vi skal sove. Det å sove i samme rom som man leker i både før og etter høres derfor ikke bra ut. Rot er det ingen som har tatt skade av, så DET ville jeg ikke ofret en tanke. Men rent og støvfritt er bra. Og frisk luft. Har hun ikke mulighet til å ha ungene stående i vogn, ute mens de sover? Vel, er det ikke mulighet til det, tror jeg at jeg ville ha undersøkt muligheten for annen barnehage/dagmamma. Uansett, lykke til!!!!
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Takk for nyttig svar=) I morgen forteller jeg at lillemor har fått astma, og spør på en pen måte om hun kan passe på å lufte skikkelig før de skal sove, eventuelt om hun kan sove i vogn på et kalt rom....Så får vi se om hun har allergier i tillegg.. Godt det du sier om rot...det kan vel være rent uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå