et-lite-søsken-til-lotta Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har ei på snart 3 mnd, og må innrømme at jeg ikke er så flink til å gå ut med henne på denne årstiden. Er redd hun skal bli forkjølet!! Hva gjør dere?
Mamsen og lillegutt Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Jeg går veldig lite ut... tror jeg er litt lat,og så liker jeg ikke dårlig vær... Burde kanskje vært flinkere....
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Går tur hver dag så fremst så det ikke er storm
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Jeg vil trille hver dag, men det er ikke alltid jeg orker eller gidder om det er skikkelig dårlig vær. Jenta mi er også snart 3 måneder, og hun elsker å være ute. Tror i alle fall hun elsker det, for med en gang vi tar på dressen hennes, så er det akkurat som hun vet at hun skal ut og trilles. OG hun sover så godt når vi er ute å går. kanskje 3 timer kan hun sove. Så ja, jeg triller, men ikke hver dag. Skal prøve å bli flinkere til det denne uken. Innfører nye dagsrutiner denne uken, for å sjekke om vesla blir mer fornøyd med det. Og da inneholder dagen 1 tur!!
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Jeg triller tur omtrent hver eneste dag, og parkerer etterpå slik at ungen får stå ute å sove. Barna må jo få frisk luft! Det er veldig bra for barea å ligge ute og sove, og de sover også mye bedre. Selvfølgelig ligger han ikke ute og sover hvis det er rått i været, vil jo ikke at han skal bli syk.
mamma til s@lma Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Nei, det gjør vi ikke , men det er mitt mål. Jenta her er nå 3 mnd, og jeg vet godt hun burde komme seg ut hver dag, men jeg sliter med det fortsatt. Ikke fordi jeg er lat, men fordi jeg er fortsatt dårlig organisert som mor , stresser for mye med å få gjort diverse ting , pluss at jeg har ingen å trille tur med og veldig kjedelig området der vi bor. Ikke plass til å sette seg ned, ingen fine plasser å trille, masse bakker , ikke park.. da frister det ikke så å gå ut å trille rundt blokken.. Om jeg vil komme meg til parken med henne, er det buss og styr og alt mulig, hun får mme så er det i tillegg problemer hvis hun blir sulten osv..savner sommer jeg, da blir snuppa så stor at hun kan få masse annet en nan, og da kan vi kose oss i parken hele dag om vi vill..
*Rutletutt* Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Ja, stort sett hver dag - ca halvannen-to timer. Hun sover stort sett bare hvis jeg går tur med henne...men er godt komme seg ut masse også;o)
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Vi er ute på tur hver dag. Noen ganger et par timer andre ganger bare for å gå på butikken. Jenta mi elsker å være ute og titte på ting!
Hilsen Aud Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 jeg gjør ikke det.... bor i toppetasjen uten heis, er mye dårlig vær her og må gå LANG for å i det hele tatt komme bort fra stortrafikk og larm... min sover forresten ikke spes mye bedre i vogna, så får ingen "sånn" gevinst... Men burde jo absolutt.....
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Vi er ute på tur stort sett hver dag, men det er fordi jeg syntes det er godt å komme meg ut litt og ikke bare være inne....
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jeg triller tur hver eneste dag. I 1,5- 2 timer, det er fordi at da sover hun så godt, og jeg får meg dyrbar trim!!
FrøkenKnallkul Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Jeg går tur så og si hver dag, så fremt det ikke regner sidelengs Det er godt både for meg og lillegutt med frisk luft! Når det gjelder forkjølelse tror jeg ikke du skal bekymre deg. Så lenge du kler på babyen godt med klær går det bare godt! Gutten min er straks 6 mnd og har ikke hatt antydning til forkjølelse, eller andre "sykdommer" for den saks skyld
AE❤️ Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Jeg triller tur hver dag, etterpå "parkerer" jeg på verandaen også sover hun ute i 3-4 timer.. Blir jo ikke syke av og ligge ute da, er bare sunt for dem det! Celine ligger ute i kuldegrader (maks 10), når det snør,regner osv... Kler bare på etter været! Litt utpå ettermiddagen tar jeg henne enten på armen eller så sitter hun i vogna (7 mnd) så går vi en liten tur!! Barna bør få frisk luft!!!!!! Dere som sier dere ikke gidder osv.. Syns dere bør gjøre det for barna deres, er ikke bra og gå inne hele dagen uten frisk luft!!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Jepp, triller 1-2 timer stort sett hver dag =)
Linchen Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 Ja, ut må vi!) Synes det er deilig å komme seg en tur ut. Finner på et mål med turen, om det er å kjøpe bleier eller at vi kaster noe på returpunktet, behøver ikke å være mer he he. Nå som pjokken er 7 mnd synes han det er stas å titte på biler og trær og alt som han ser.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. januar 2008 #16 Skrevet 13. januar 2008 Jeg gjorde det frem til hun var en 7-8 mnd og syntes det var mer stas å leke enn å sove. Trilleturene var nesten mest for meg, jeg hadde blitt gal av å sitte inne hver dag.
Anele&Solstråla Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er ute hver dag ja, enten det snør, regner eller er sol. Både for vesla sin del og min:) Hun er snart 3 mnd. og er litt småforkjølet, men går tur fordet!
velsignet med to Skrevet 13. januar 2008 #18 Skrevet 13. januar 2008 Triller så og si hver dag ja, så fremst det ikke er skikkelig drittvær e.l. Mye for at jeg blir sprø av å sitte inne en hel dag, men mest fordi gutten sover best ute i vogna på dagtid, inne sover han MAKS 45 minutter før han våkner igjen.
Sommerfugl78 Skrevet 13. januar 2008 #19 Skrevet 13. januar 2008 Etter nyttår har jeg vært ute hver dag i 1-2 timer (nyttårsforsett . Godt å komme ut, og så sover lillegutt på 4 1/2 mnd så godt i vogna. Før var jeg ikke så flink til å gå ut. Syntes det var litt styr å bære vognbagen ned tre etasjer, men nå står den nede i oppgangen, mye enklere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå