Gå til innhold

noen her som jobber natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det med små barn? Hva jobber dere med og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjelpepleier og har nettopp begynt i 65% nattstilling. Har ikke jobbet så lenge, men foreløpig går det greit. Min 2,5 -åring blir kjørt i barnehagen av pappa'n om morgenen, så jeg får sove. Skal jobbe hele neste helg, og da blir det nok litt værre.. Det blir nok en liten kamp, når mamma må sove hele dagen, men regner med at han venner seg til det etterhvert. Ellers synes jeg det er fint å jobbe natt. Har jo mye fri, og kan dermed være en del hjemme med pjokken, slik at han ikke trenger å være i barnehagen hver dag.Synes det er viktig å ha mye tid sammen med han. Tiden går jo så fort, og småbarnstiden er over før man får sukk for seg!

Skrevet

Jobber 68% natt, sykepleier, og syns det fungerer veldig bra. Hun blir levert av pappen de dagen jeg har vært på nattevakt. Vi bor i en liten leilighet, så viss de er hjemme når jeg skal sove, så blir det problematisk. Som regel er de hos foreldrene hans når jeg har jobbehelg.

Skrevet

hei! må bare hoppe inn å spørre jeg:o)

Smitt & Smule: tjener du da rundt omkring det samme om 100% dag? hvor mange vakter blir det i mnd?

jeg jobber 100% dag/aften men skal ut i svangerskapspermisjon med nr 2 snart, og tenker jeg kanskje får mer tid til småttisene når jeg skal begynne å jobbe igjen... har du noen tips?

(ikke meningen å kuppe tråden din altså HI!!!)

Skrevet

Jeg jobber 50 % natt, det er samme lønn som ca 75 % dag. 7-8 netter i mnd.

Kunne godt tenkt meg 75 % natt, da tjener man som fullstilling, og jobber 11-12 netter i mnd.

Lykke til:) Synes nattjobbing er genialt med småttiser, men det er den gangen i mnd med helg jeg ikke liker...men noe må det jo være:D

Skrevet

jeg jobber jo uansett 3. hver helg nå, og det er ikke mye mer morro å jobbe dag og kveldsvakter i helgene;o) hmm får ut å titte litt skjønner jeg!

Skrevet

Jobber 50 prosent natt, men skal opp i 75 prosent etterhvert.

Jeg synes det er helt genialt å jobbe natt, begynte med det når jeg var ferdig med sv.skaps permisjonen. Jobbet dag/kveld turnus før det.

Har mye fri, kan jobbe ekstra inn i mellom når det passer.

Ang. det å sove på helg, gutten min er 2 1/2 år nå, og nå skjønner han at mamma må sove når hun har vært på jobb. Var en liten tilvenning, men det går fint nå.

Dette er jo bare i helgen, ellers i ukedagene leverer pappa'en i barnehage.

Jeg setter enormt stor pris på å få være så mye sammen med gutten og pappaen, og også de dagene når han er i barnehage og jeg kan være hjemme alene. Det er deilig. Får gjort alt av praktiske ting, samt slappet av for seg selv. Slik at når han er ferdig i barnehage for dagen er alt det praktiske gjort unna, og vi har kose/leke tid resten av dagen.

Dette gjør jo også at han ikke trenger ha så lange dager i barnehage.

Skrevet

Jeg jobbet nattskift de siste 4 årene, og det fungerte OK. Men; jeg fikk aldri nok søvn fordi jeg valgte å ha gutten hjemme sammen med pappan, som er ufør.

Det ble lite søvn. Anbefaler iallefall å enten sove et annet sted, eller å ha strengere rutiner med kaill og barn.

;o)

Nå var jeg så sliten av alt, at jeg valgte å være hjemme framover. Iallefall et par år til. Så får vi se.

Nattskift betaler seg bedre, og man har mere tid hjemme. Det er positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...