Gå til innhold

noen som er utdannet sosionomer her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som vil fortelle litt??

Er utdanningen veldig krevende (er alenemor for en på 3mnd)

hvordan er jobben? en såkalt "8- 4jobb" eller må man være veldig tilgjengelig (tenker igjen på at jeg er alenemor for en liten baby)

Ikke lett å kombinere jobb/studier og barn alltid, men slik er det nå blitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber på bolig, og der er den ene primærkontakten sosionom. han jobber dag, kveld og helg... ellers er det ei i barnehagen til datteren min som er sosionom.

Skrevet

Jeg er utdannet sosionom ved Høyskolen i Lillehammer, men har aldri jobbet som det. Utdannelsen er veldig bra, spennende og ikke så veldig krevende (synes jeg da). Klart alle studier er jo krevende, men i forhold til andre ting jeg har studert så var det ganske greit. Men det kommer jo selvsagt an på hvor godt utrustet du er intellektuelt sett og evt hvilken bakgrunn du har fra før.

Du kan fint få deg en 8-4 jobb som sosionom (i hvertfall i dagens arbeismarked)

Skrevet

takk for svar:)

Vet dere hvordan det er i forhold til lønn?

Tar gjerne mot flere erfaringer??

Skrevet

Jeg holder på studiet nå, så jeg kan ike si så mye om arbeidssituasjonen når du er utdannet. Studiet er arbeidskrevende der jeg går, med tanke på obligatoriske innleveringer, obligatoriske forelesninger og gruppearbeid. Men jeg har strukturert det som en arbeidsdag, og dte fungerer fint. Fagene er ikke så vanskelige, men krever en del refleksjon :)

Jeg stortrives hvertfall. Og jeg er helt alene med min sønn, og det lar seg greit kombinere med ham :)

Skrevet

Lønnen er ikke noe å skryte av....tipper det ligger rundt 300.000,- nå i årslønn....men det er vel hvis du jobber som sosionom på sosialkontor feks.

Skrevet

Mamma jobbet som sosionom på sosialkontoret, 8-16.00 hver dag. Og en venninne av meg som er det, jobber også 8-16.00 i barnevernet i Oslo.

Lønnen er god, det kommer jo litt an på ansinitet og ansvarsfelt da. Men, både mamma og venninnen min tjente godt.

Skrevet

takk for enda flere svar:)

Noen som vet noe om opptakskrav? Er det vanskelig å få skoleplass?

Skrevet

hei. jeg er sosionom og jobber i barnevernet. Jobber hver dag fra 8-16, fri hver helg. Ble utdannet for snart 4 år siden. Lønnen er dårlig synes jeg. Har jobbet i tre år og tjener 285 000. Dårlig lønn i forhold til hvor krevende jobben er. Ellers er det jo mye forskjellig en kan jobbe med.

Uansett er det en veldig spennende jobb, men utrolig krevende..

Skrevet

Hei. Hvilken skole har du tenkt å søke deg til? Jeg skal begynne på bachelor i sosialt arbeid på Lillehammer til høsten. Hvis jeg kommer inn vel og merke. Har nok poeng så krysser fingrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...