Gå til innhold

Barnevernet og svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfamilien min har enda igjen to barn som ikke er voksne, 14 og 9 år. Nå har de blitt anmeldt til barnevernet for andre gang. Første gangen av naboer og andre av skolen. Barna har en litt merkelig adferd, og bakgrunnen for det er at de må for det meste klare seg selv fordi foreldrene drikker en del. Hver helg, og ofte noen dager i uka.

Den minste ringer ofte til venner og familie og gråter fordi hun ikke vil bo hjemme lenger.

Svigerfamilien min mener det bare er tull at de har blitt anmeldt til barnevernet. De mener at skole og naboer ikke har noe med det de gjør. Hvordan skal man få de til å oppfatte alvoret før det er for sent? Flere i familien har prøvd å snakke med de, men uten hell. Synes så synd på søskene til sambo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere stille opp som avlastning for barna? f eks ei helg av og til, eller fast avlastning(som er det beste for barna)? Jeg hadde ei lita jente i svigers fam. med samme hjemmeforhold. hun likte veldig godt å være hos oss, for en pause/avbrekk. Der fikk mor (som ikke drakk) beskjed av BV om å flytte med jenta, ellers måtte jenta i fosterhjem.

Ellers så bør dere faktisk fortelle BV hvordan tilstandene er hos svigers. Også at dere har prøvd å snakke med dem, og at de ikke bryr seg.

Det er helt forferdelig for barn å ha slike hjemmeforhold, uholdbart...

Skrevet

Så lenge svigerfamilien har barn boende hjemme, har både naboer, skolen og barnevernet noe med hvordan de lever livet sitt.

Jeg håper de får et fosterhjem.

Skrevet

Har tenkt på å avlaste de litt, men er relativt unge selv og har et barn som krever sitt, så er jo ikke så ofte vi får avlastet de. Og de to er ganske krevenes. Men noe må jo gjøres.

Kommer til å å si ifra til bv så fort jeg får mulighet, men sambo vil heller ikke gå imot familien sin, har har nok problemer som han har med de. De har liksom ikke så nært forhold, så han vil liksom ikke gjøre det værre. Men barnas behov kommer jo først

Skrevet

Men hvis både dere og resten av familien har visst om dette lenge, hvorfor er det da naboer og skolen som har vært nødt til å kontakte barnevernet?

For å få dem til å oppfatte alvoret, er det kanskje en ide å kontakte barnevernet og forklare dem hvordan det ligger an.

Skrevet

vi har ikke visst om det så lenge, det var etter at de ble anmeldt til bv første gang vi ble obs på det. Det er snart et år siden. De bor et stykke unna resten av familien, så derfor får ikke vi med oss alt. Dessuten er det lettere for andre å se dette enn det er innad i familien. Skolen har fått vite dette gjennom barnas venner.

De er i møte og sånn med bv for tiden, så vi får se hvordan det går. Men senest på torsdag så uttrykket de at de ikke skjønnte hva som var problemet. Selv om det ble sagt klart og tydelig at ikke er normalt å drikke hver helg når man er over 40 og har barn. Og når barna ringer rundt og spør om de kan bo hos andre

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...