Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 HAr en gutt med tendenser til eksem. Har gått noen runder med kortisonkrem, men det går stort sett greit bar ejeg smører han grundig med god fuktigheteskrem flere ganger daglig. I det siste har han fått mye utslett rundt munnen, som kommer og går. Jeg har prøvd å se om det har sammenheng med hva han spiser, men har ikke oppdaget noe der enda. Kan det være smokken? Han har kun smokk om natten, men han er alltid ille rundt munnen sånn etter frokost., uavjengig av hva han spiser. Har variert type smokk også, silikon, latex, åpen og lukket smokk osv. Det gjør ingen forskjell. Eller kan det bare være eksem? Uten noen synlig årsak? Jeg kan svært lite om eksem..
Mrs. Bouquet Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Jeg vet ikke, men jeg hadde nok holdt med til silikonsmokker som gjør at huden blir mest mulig fri. Du kan jo søke og lese litt om eksem og se om du ser flere likhetstrekk.
ula ;o) og gutta Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Gutten vår har det på samme måten, jeg har kommet frem til at det kan være en slags kontaktallergi. Han spiser selv, dvs at halve ansiktet er fullt av pålegg/saus. Det er på akkurat dette området det blir rødt og irritert. Det blir verre om det er salt i maten. Det hjelper å smøre med fet fuktighetskrem før spising. Det beskytter nok litt. Jeg hadde det samme da jeg var liten og det gikk over av seg selv etter en stund.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Kan evt. være sikkel som "ligger i klem"mellom smokken og huden. Og når det er fuktig over lengre tid, kan det oppsåt rødhet og evt. utslett. Men det er jo de smokkene som ikke er tette over hele, slik som denne; http://pl.wiktionary.org/wiki/Grafika:Schnuller.JPG Da blir det ikke så tett! Kan jo evt. prøve og sjekke ut om det er smokken som lager utslett og rødhet.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Han kan få det pga fukt rundt munnen. Prøvd MAM Air? Kanskje barnet ikke bør bruke smokk. Hvor gammel er han og hva spiser han? Barn kan også reagere på matvarer slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå