Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Ja, så mye verdt er den fødselen. Jeg og samboeren min venter vårt første barn sammen. Han har to barn fra før av , en datter i tenårene , og en sønn , som er han store hjertesten på 10 år. Samboeren min er musiker , og spiller rundt på puber, bursdager, bryllup , ol. 22 januar er jeg på Overtid , dvs at jeg er 14 dager over termindato. 18 og 19 har han tatt på seg spillejobber. Han tok på seg dem , fordi han "trodde" jeg hadde født da. så er det slik da , at han har signert en kontrakt , med uteplassen han skal spille på , å den kontrakten innebærer spille jobber 1 helg i mnd , frem til Juni. Det står med uthevet skrift : Om noe skulle dukke opp , som gjør at han ikke kan fullføre spillejobben, opphører kontrakten. ( står selvsagt mere formellt skrevet ) Jeg mener han kan ringe vedkommende han har signert kontrakten med , å si : Om min samboer`s fødsel er i gang den 18 eller den 19 på formiddagen ,må jeg melde pass den kvelden det evt går utover. F.eks. Om fødselen begynner den 18 på formiddagen , så kan jeg ikke komme på kvelden å spille. Men dette kan han ikke gjøre sier han , fordi det for det første står i kontrakten at om noe dukker opp , så blir hele kontrakten opphørt. Og han mener de 6000 kr han tjener den helga er gode penger som vi kan kose oss med , sammens babyen. jeg skjønner hva han sier , men er de forbanna 6000 kr mer viktig en fødselen til hans barn? Er virkelig ikke babyen vår mere verdt enn 6000 kr? Han snakker om at vi må ha noen her , hos meg , den helga det evt er snakk om slik at jeg ikke er alene. Mitt andre alternativ er min mor , av dem jeg ønsker å ha med på fødselen. Men hun bor i Nord, og vi i sør. Å biletten for henne vil bli ekstremt dyr. Så da mener jeg vinninga går opp i spinninga. Dessuten er det en skandale om jeg skulle ringt hjem til foreldrene mine å sagt : Nei , han kan ikke være med på fødselen , for han har en spille jobb. Vil noen av dere være med? Pappa hadde gått fra vettet! Og mamma med! Deres første barnebarn , og dattra nesten alene om hele svangerskapet , og fødselen. Jeg kjenner at jeg heller vil føde alene da. Enda det høres sårt ut. Men jeg ble så såret av at han ikke var medgjørelig når det gjelder den forbanna kontrakten , å ikke gidder forsøke engang. at å føde alene , er da et bedre alternativ for meg. Så tenker jeg , enn om dette hadde vært en av hans første barn , hadde han faktisk vært villig til å gå glipp av fødselen deres , for 6000 kr , eller? Jeg tviler... det er akkurat som om at denne gangen er det ikke såååå viktig! Nå er det jo slik da , at det er jo ren "uflaks " om baby skulle komme den 18 , eller den 19 , men sjangsen er jo tilstede. akkurat nå håper jeg nesten det blir den Magiske datoen , det blir nesten utrolig symbolsk etter min mening... Så mye verdt var vi! samtalen mellom sambo og meg endte med at vi skulle se det an , å tenke på det . for å finne en løsning på dette. Er det jeg som er hormonell og vanskelig her , eller ? kom med innspill , trenger meningene deres , før jeg lager texas i heimen... Jeg ble så ekstremt lei meg jeg..
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 spørs hvor mye dere trenger pengene det... er jo ikke bare 6000 det er snakk om... men 6000 pr helg frem til juni!! det er jo litt mer da... men skjønner du ble lei deg!! jeg hadde ikke akseptert at BF ikke hadde vært med på fødselen!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 INGENTING er viktigere enn deg og den lille nå!!! Fødselen er jo ikke noe du skal være alene om, dere laget vel den babyen sammen!? Er det fare for at han ikke kan stille opp, synes jeg det ikke burde være noen tvil..6000kr er jo ikke SÅ mye, det kan han tjene igjen senere! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Her er det snakk om evt 30 000 kr i det lange løp. Jeg mener at han iallefall kunne snakket med vedkommende han har signert kontrakten med , å hørt om de kunne finne en løsning for den evt helga det er snakk om. Jeg nekter å tro at vedkommende skal være sååå vanskelig på akkurat den helga , siden det er en fødsel det er snakk om. Vi er ikke av dem som har flust av penger , men akkurat de 6000 kr kan vi være foruten. 30 000 kr er jo et annet beløp da, men jeg mener det er verdt å forsøke. HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hei:) For det første slår det meg de elendige avtalene en musiker må forholde seg til.. Når en har"vanlig" jobb kan en gå derfra og delta på fødsel og fortsatt få betalt. Jeg er selv meget kjent med problematikken og vet hvor mange kyniske eiere av div utesteder det finnes der ute. Nå er jo selvsagt 6000 en god slump med penger, og man skjønner at en bareier ikke kan betale dobbelt- både til en som uteblir og en ny han må leie inn.. Og jeg regner med dette er en god slump med penger for dere også? Det er helt sikkert det din samboer fokuserer på. Jeg tror de færreste menn i dag ser på det å være med på fødselen som noe ubetydelig, eller hva tror dere? Min samboer driver med det samme som din, og han spilte endel i romjulen men takket nei til en jobb som var langt unna. Jeg hadde termin nylig. Det blir så individuellt hva man synes.. I dag tror jeg de fleste vil si at han burde være der for deg osv osv, jeg tror de fleste vil svare det her. Om du kjenner deg sårbar og trenger HAN, og dere kan avse de pengene, så bør du jo prøve få han til å forstå det. Og barnet kan komme når som helst. Kan han dra derfra f.eks? Jeg har flere bekjente som driver på med det samme. Et par vi kjenner har fire barn- og alle fødslene begynte når han var ute på spilling. En avfødslene rakk han ikke tilbake til. Uansett; poenget mitt er. Tenk på hva du trenger denne perioden, ikke hva samfunnet rundt deg forventer. Føl litt på det. Kanskje trenger dere sårt pengene og kan satse på at det ikke skjer akkurat da? Eller er pengene overflødig og det går helt fint å avse og takke nei til jobben allerede nå?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Tjaa.. de 6000 kr kan vi takke nei til. Han kan ikke dra fra spillingen nei.. HI
Meg og lillespiren <3 Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg blir lei meg på dine vegne, jeg forstår deg godt. Nå har dere diskutert dette, la mannen få litt tid til å tenke seg om nå, noen ganger er de så rare sånn, de må bare få litt tid til å tenke seg om så ser de alt klart. Jeg er helt enig med deg at det er forsøket verdt å ringe å høre om akkurat den helgen,og det tror jeg faktisk mannen din er også, kanskje han bare ikke har sett det selv enda. Jeg tror ikke han vil unnvære fødselen til sitt barn, han tar nok bare fler sjangser en deg og satser hardt på at det ikke skjer akkurat den helgen. Om du har fått sagt det som er å si så la han få gå i hulen sin å tenke seg ferdig før dere diskuterer dette noe mer. Jeg har født 2 ganger før, første gangen hadde jeg både barnefaren og min mor med. Andre gangen var jeg helt alene, og du aner ikke for en flott opplevelse det var, jeg angrer ikke et sekund på det. Jeg klippet navelsnoren selv og hadde det kjempefint. Er kanskje ikke så lett at det blir sånn med din første fødsel, jeg tenker bare at om du bestemmer deg for å ikke be din mor eller noen andre, så må du vite at du "vil" det, da kan det bli en fin opplevelse. Ønsker deg lykke til. Håper fødselen blir kjempefin og at du og barnefaren finner ut av dette lenge før det setter i gang
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Samboeren min skal ha 2 viktige eksamener 15. og 17. januar, og om jeg skulle føde da, eller evt den 16. så har han sagt at han kommer til å ta eksamen i stedet for å bli med på fødselen. Og dette er hans 1. barn (mitt andre). Sannsynligvis så føder jeg ikke da, pga det er 3 uker før termin, men jeg har alliert meg med søsteren min, dersom det mot formodning skulle skje, så blir hun med. Mine foreldre bor også langt unna....
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Æsj, jeg blir kvalm av den barnefaren der... Så ufattelig bra for han at dere kan få barn på den naturlige måten! For om han gråter over 6000 kroner, så hadde han vel daua om han måtte gjennom noe som virkelig koster! Skal vi regne slik det blir gjort her, så har vårt lille barn kostet oss tilsammen over 150.000 kroner. Da tar jeg med alle prøverørsforsøk og tapt inntekt fra vi startet med forsøkene for 2 år siden. Og jeg betaler gladelig det samme for nestemann! Be han kjøre gitaren sin opp der solen ikke skinner og takke gudene for at han er så heldig å i det hele tatt få muligheten til å bli pappa til en frisk (håper jeg) unge. D R I T T M A N N!
VeslePhreaken Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Samboeren min skal spille på en festival akkurat rundt termin min.. Men det er i Oslo da, så det blir ikke så langt unna.. Dessuten skal jeg jo føde i Oslo.. Har lyst til å være med på festivalen, hvis formen er i orden..Så det er vel bare å ta med sykehusbagen på konsert Skulle fødselen starte akkurat da han står på scena, så er det ikke verdens undergang.. Han skal jo ikke stå der i timesvis.. hehe Men dette er noe annet da.. For det er ikke langt unna.. Men jeg tror ikke samboeren min hadde spilt et sted som var langt unna rundt fødetid.. Det hadde han ikke turt Uansett hvor mye penger han hadde fått.. Hadde nok laget et helvettes texas jeg også..
mammaen til Luca Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Hmm, er synd at samboeren din har signert kontrakt på den spillejobben,men jeg tror nok det er viktig for han å være en seriøs musiker som tar kontraktene sine alvorlig. Egentlig er jo dette bare en "tenk om" spørsmål, og det er fullt mulig å komme på sykehuset når han er ferdig å spille. Vet dette ikke er svaret som de andre har gitt, men synes ikke samboeren din er så fryktelig egoistisk. Såklart det er sårt for deg, spesielt siden du mener at han setter en pris på deg og barnet. Men prøv å snu litt på det, og tenk på samboeren din som jeg tror helt sikkert vil være med, men som må balansere mellom jobben sin og du som trenger ham til fødselen. Jeg er sikekr på du klarer deg like bra uten ham, men at dere likevel finner en utvei. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Min mann er også musiker, men dat får da være grenser!!!!! Fødsel er viktigst og det går først av alt! Musikere er et miljø hvor man lett får kontakter og det er ikke umulig å skaffe en vikar hvis det skulle bli slik, hva spiller han? Tilby vikaren 3000 kr for jobben og dere sitter fortsatt igjen med halvparten. Dette irriterte meg kjenner jeg!!! Håper han er villig til å høre på forsla i alle fall da:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Samboeren min er også musiker! Han har jobber hver helg nå og til jeg er to uker over... Han har ordnet seg en vikar som kan hoppe inn for han når som helst under forestillingene han spiller/jobbene han har... Kan ikke samboeren din gjøre noe lignende??? Jeg er selv sanger, og det fungerer fint med vikarer i denne bransjen også, om man ikke er A kjendis. Hva om han hadde blitt syk? Er sikker på at det finnes et punkt som heter force majeure i kontrakten hans, og dette vil jeg jo si er en situasjon hvor fravær er akseptert!!! 6000 er helt ordinært honorar for en helg, og det tror jeg fint han klarer å avse for å være med å støtte deg!! Ikke minst fordi han selv VIL være der :-)
~sjiraff~ Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Kan han ikke bare avtale med utestedet at han sender noen andre om noe skulle skje med deg? Min samboer har også noen spillejobber i den tiden jeg skal føde, men han har sikret seg slik at han har noen som kan ta over om jeg skulle begynne å føde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå