Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hvilket sete synes dere er best?? var å så på dem igår, syns det så ut som babyen ligger mer i akta graco setet? men vet ikke jeg..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Jeg kan ikke uttale meg om hva som er best, for jeg har ikke prøvd begge. Men tror Akta Graco er billigere, for der er prisen med base. Mens Maxi Cosi må man kjøpe de hver for seg, om jeg husker riktig. Jeg regnet hvertfall på dette da jeg skulle kjøpe stol, og endte opp med at Akta Graco ble rimeligere og da falt valget på denne. Syntes de så veldig like ut, så tror ikke de er så alt for stor forskjell. De er nok bra begge to!Hør med de på butikken da, om de synes det er slik du tror? Er det det, ville jeg tatt den som babyen ligger mest mulig i, for det er vel ikke bra for de å sitte så mye i starten..
allis. Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Vet ikke hvilken som mer best jeg men jeg har kjøpt maxi cosi cabrio fix, det er en av de letteste på markedet, noe som jeg synes er en fordel da.. Kjenner ei som har akta graco, og den er tung!! men den er sikkert like bra. Maxi cosi er vel en del dyrere da, må kjøpe base utenom. Har veldig tro på maxi cosi cabrio fix, den har innebygget sidebeskyttelse, mot kollisjoner fra siden. Så har den innebygget solskjerm. Så er den lett å bære.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Har ingen erfaring med Maxi, Har akta graco logic selv, og det er veldig greit at basen kan justeres! Dette bilsete var det som passet best i bilen våres, der setene er litt skrå, slik at de andre setene tippet så fremover! (Har ny avensis stasjonsvogn)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Det kommer kanskje litt an på bruken også? Jeg var fast bestemt på maxi fordi den er så liten, nett og lett. Men i butikken ombestemte vi oss til acta fordi denne var mye billigere (kjøpte i sverige), og inkl base. Den er noe tyngre og litt mer "klumpete" da. Men egentlig så bruker vi ikke bilen såå mye, og siden de må ha ny stol etter et år, fant vi ut at det var best å satse på den billigste. Men tror den er bra da. Med 5-pktsele og sidebeskyttelse. Dessuten synes jeg også det ser ut som babyen ligger mer i den ja. Men hvis du kommer til å bære mye på bilstolen, er kanskje maxi cosi det beste?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 høres nå ut som stolene er like gode, bare at akta graco er billigere og at babyen ligger mer... hm, får høre med butikken. hun var så ung hun vi snakka med i butikken sist, hadde ikke helt peiling..
Tobias og Robin Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 jeg har bekkenløsning, og vet at jeg kommer til å slite med det etter fødselen, så da var valget enkelt... Kjøpte maxi cosi... Men synes det var dyrt da... 2600,- inkl base...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Maxi Cosi er best i test gjort av trygg trafikk. Da betaler jeg gjerne det dobbelte:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 jeg har acta graco logico s den er tung men man drar ikke så veldig mye rundt på setet alikevel. sikker, god sidebeskyttelse,spedbarnsinnlegg(i alle kanskje??) god polstring(virker ikke hard å sitte i) har solskjerm denne også og 5punktssele. basen kan heves så setet blir ført litt lenger bakover så ikke barnet blir sittende med hodet på haka. jeg er veldig fornøyd hvertfall!! den er billigere enn maxi cosien ja, men tror ikke sikkerheten er noe dårligere. hver sin smak, hvert sitt behov;) skulle egentlig ha maxicosi men de hadde ikke inne da vi skulle ha men vi blei overbevist av damen i butikken at actaen var et vel så bra valg som maxi. ville ha den fordi den er veldig lett og nett. i tillegg til sikkerheten! men ombestemte oss pga av basen. mixi cosi basen kan ikke heves og da ville ungen min ha sitti med hodet i fanget omtrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå