☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hvordan er det med hjemsending fra nordsjøen hvis fødselen setter igang?? Blir mannen flydd til sykehuset hvis det er langt fra heliporten til sykehuset?? Noen som vet?? er litt stressa for dette..
Hønepøne1 Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Så enkelt er det nok dessverre ikke.....om han ikke jobber i ett selskap helt utenom det vanlige. Om han er ute og fødselen starter er det ikke sikkert han kommer seg til land. Om han jobber på en plattform med mye helikoptertrafikk forbi, er jo muligheteten større. Men det som da kan skje, er at en mann må stå igjen ett sted, slik at din mann får plassen hans. De rekvirerer neppe eget helikoter for at han skal komme seg til land. Det koster utrolig mye penger for selskapet. Det beste er at han bytter rotasjon, slik at han er hjemme rundt termin. Står det om liv og død er det jo mulig de flyr han rett til sykehus, men det tror jeg heller er sjelden. Mannen min jobber i Nordsjøen, og da vi skulle ha vår første skulle det skje med keisersnitt. Dato for det var midt i jobbperioden hans. Snakket med fastlegen, og han fikk sykemelding. Nå skal det sies at jeg var veldig plaget med forskjellig under hele svangerskapet, så situasjonen var litt spesiell. Nå venter vi nr 2, mannen min er i dialog med jobben for å få ordnet det slik at han er på fri rundt termin. Er han på jobb når ting setter igang tar jeg det som en bonus de lux om han kommer seg på land. Håper det går seg til for dere:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 De har rett på plass på første helikopter som går fra riggen, evt å hoppe på et helikopter fra en annen rigg om det flyr forbi. Hvor de lander antar jeg er på heliporten eller flyplassen der de normalt lander. De kommer jo ikke akkurat alene med helikopteret. Men de strekker seg langt for offshorearbeidere med fødene kone, likevel tviler jeg på de flys til sykehuset. Der jeg ikke tror andre enn ambulansehelikopteret og SeaKingen har lov å lande. Men du kan evt høre hvilke prosedyrer firmaet din mann jobber i har. Evt kan du vurdere å føde på et sykehus i nærheten av der han komme inn! Kan godt være firmaet dekker hotellopphold og div i fobindelse med dette. Dersom han ikke kan rekke en fødsel pga lang vei fra heliport til sykehus. Selv er jeg veldig skeptisk til at han skal være ute å jobbe når terminen nærmer seg, så min mann har heldigvis mulighet for å jobbe på land rundt slike tider! Jeg nekter å føde alene!!
Fullrulle86 Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Manne min kommer hjem 2 uker før termin han å da blir han hjemme 10 uker i fødselspermisjon... hvorfor gjør ingen det sånn da? pappaen har jo rett på fødselspermisjon. viss jeg føder altfor tidlig blir han sendt hjem med første helikopter, men blir nok satt i land i bergen som han pleier. Dessuten går det ikke helikoptre på søndager så da må han nok fint vente, med mindre det er snakk om liv.
zadine Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Jobber selv i nordsjøen. Ikke mannen min altså;-) Her og på de andre installasjonene jeg har vært på, så er det slik at man skaffer helikopter så snart man kan. Hvor lang tid det tar avhenger litt av hvor man er, og hvor nærmeste helikopter befinner seg i det øyeblikk. Så vidt jeg vet blir man bare flydd i land, så må man selv komme seg fra heliport til sykehuset. Har aldri hørt om noen som ble flydd direkte til sykehus noen gang. men for all del, det kan jo hende at det har skjedd og skjer selv om jeg ikke har hørt om det. Vi hadde et tilfelle for en stund siden. Det ringte en dame og spurte etter mannen sin Så fikk jeg ikke tak i ham med en gang. Så sa hun at; "be ham ringe meg med en gang for jeg er på vei til føden" Jeg fikk tak i ham minutter etterpå, og fortalte dette. Men den gang så ventet vi et helikopter en time senere alikevel. Så han reiste i land med det. Vet ikke hvordan det gikk, for jeg har ikke sett ham her siden. (han var fra kontraktørfirma) Men mine mannlige kollegaer var overrasket over at han var ute på jobb så nært termin. Men det var ikke sikkert at det var termin. Så kommer det også an på hvilke muligheter man har for å ikke dra ut når det nærmer seg termin. Men hjemsendt blir man alltid. Men noen ganger kan veien hjem være så uendelig lang........Det er den største ulempen med å jobbe her ute. Og det er det de som jobber på land glemmer, når de snakker om hvor godt vi har det med mye fri. De tenker aldri på hvor lang veien hjem er når det er noe som skjer eller har skjedd. De timene man sitter og venter på helikopteret for å dra hjem når noe skjer eller har skjedd er fryktelig lange..... Dette skriver jeg ikke for å skremme deg, men det er slik det er .... Samme er vel om man jobber med langtransport, man kommer kanskje ikke hjem til fødsel da heller.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå