ZamZam Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Altså feber uten grunn som NÅ har ført til at han er sliten, trøtt, survete og ikke har noe matlyst.. Han har ikke ørebet, han har ikke rennende nese, ikke diare (heller konstipert)ikke nevneverdig hoste, ikke synlig vondt noe sted, tisser greit osvosvo.. Noen som kan gi meg en logisk forklaring? Har tenkt på tenner, men så høy feber er vel uvanlig ved tannfrembrudd. Pleier å ligge på 38-38,5. Han er ti måneder, ellers så skulle jeg ha spurt han ut... Hvis feberen ikke gir seg i morgen eller det kommer opp noen nye symptomer skal vi til legen i morgen, men vil ikke sette han på ny antibiotika kur uten å ha en diagnose.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 kan jo være den fjerde barnesykdommen. Da kommer det i såfall et utslett etter tre dager fed feber.....
AnneM. Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Hvor gammel er han? Tannfrembrudd gir visstnok ikke feber (det er tennene som lettere kommer frem pga mykt tannkjøtt når man har feber pga andre ting) Skal jeg gjette så er det 3-dagers-feber (også kalt den 4. barnesykdom). Da varer feberen i 3 dager og den 4. dagen (altså imorgen) er feberen borte, men han får utslett over hele kroppen. Helt ufarlig for ham, men ta ham til legen for å få sikker diagnose. Tror ikke det er farlig for gravide heller, tror det er den 5. barnesykdommen som kan være farlig for fostre.
alvis Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Gutten min hadde litt over 39 i feber i romjulen. Ikke noen andre symptomer. Han hadde feber i 3 dager og så var det over. Hvis ikke han har høy CRP trenger han ikke antibiotika. Det finnes mangen virusinfeksjner som kun gir feber. God bedring
AnneM. Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hvis det ikke blir bedring frem mot kvelden ville jeg ringt legevakta for å ta en CRP for å utelukke infeksjoner.
camilla^ Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 3 av fire unger her i huset har hatt slik feber nå, så det er nok noe som går ja. Utenom feberen så har det ikke vært noe. Tror det tok nesten en uke før de var feber frie igjen. Gikk littt opp og ned i mellomtiden.
ZamZam Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2008 ok, takk for svar alle sammen... Kanskje det er den fjerde barnesykdommem, eller bare et virus. Har aldri vært borti bare feber før så jeg begynnte å bli litt bekymret, tenkte på at det kanskje kunne være noe alvorlig ( altså innvendig infeksjon. ) Har til og med tenkt at det kanskje var malaria.. Har noen linker som viser utslettet ved den 4. barnesykdommen? Ligner det litt på myggstikk? Han er myggstukket over hele kroppen, ikke på overkroppen og underlivet, derfor har jeg utelukket at det er et utslett.. (jaja, har endelig blitt hønemor.. )
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Snuppa hadde heller aldri hatt så hy feber spm da hun hadde den 4. barnesykdommen. Det uslettet hun fikk lignet ikke på myggstikk. Var mere sånn rsmå rde prikker tett i tett over hele kroppen. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=2145&menuid=2172&documentid=2827
haater husarbeid Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Tenkte det samme som heddagabler, utslettet kommer jo ikke før feberen er over.
ZamZam Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2008 DA er myggstikkene mygstikk.. det er bare tredje dagen med feber, dvs i kveld blir det tre døgn så da skal veø utslettet komme om noen dager hvis det er den fjerde barnesykdommen.. Tusen takk for link HeddaGabler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå