Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Babyen gulper så mye..Får han for mye melk? Må skifte på han hele tiden, tepper,klær osv...Maskinen går jo hele tiden---Prøver å rape han etter hvert måltid men det er ikke alltid det kommer noe
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 samma her, har du prøvd å legge han skrått etter måltid, f.eks. vippestol eller støtte opp vognbaggen?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 prøv det fikk besked på sykehuset om å la han ligge skrått
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Sånn var mine også, prøv å la han ligge litt i vippestol eller i armkroken etter spising så maten får sunket.. Kan hende han spiser litt fort. Det pleier å gå seg til, men noen gulper mye til de er 8-10 mnd. (og refluxbarn enda lenger).
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 lillemor gulpet også mye. Bruk smikke på han, slipper å skifte body etter hvert måltid da. Jeg brukte slike små laken biter(aner ikke hva det heter) som jeg hadde masse av i kurven,vogna,senga, gulvet og der hun var slik at det bare var å hive det til vask og slippe å vaske hele lakenet, voksi posen, putetrekket,krypeteppet ol. Klipp evt opp et stort vanlig laken om du ikke har slike små. Tipper du får 8-10 slike som jeg hadde av et vanlig laken. Hun gulpet også etter hvert måltid. Var ingenting som hjalp. Sluttet da hun var 9-10 mnd.
mammaen til Lukasgolle Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Sliter med det samme problemet=( Vi var med ei som tok kinesiologi å fotsone terapi på snuppa på fredag.. Fann ut at hun var låst i nakken og hadde en liten skeivstilling i ryggen.. etter behandlingen har det blitt mindre gulping,men er ikke helt borte,så vi har ny time på tirsdag.. Jeg tror gulping kommer mye av låsninger i rygg og nakke hos babyer,og det irriterer meg at helsesøster og lege ikke kan tipse flere om at behandling av dette kan hjelpe mye!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 vet du om dette gjelder reflux barn også? føler at lille mann må ligge så mye i vippestolen, er så møkk lei av at alt kommer opp igjen, grøt og middag:(
mammaen til Lukasgolle Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tror hun sa noe om at hun kunne stimulere lukkemusklen (er det ikke det som er reflux?) med fotsoneterapien...men skal ikke si det sikkert... Her er det ingen hjelp i å sitte i vippestol...da står bare spruten utover gulvet og hele snuppa blir våt =(
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 joda, det kan skje i vippestolen også, men hjelper litt å la han sitte en stund, men han blir jo større, og det er ikke like greit å ha han der lengre. noen tips på hvem jeg kan kontakte?
mammaen til Lukasgolle Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har tatt kontakt selv med hun dama her, og tok selv kontakt med kiropraktor da Lukas slet med det samme..Han hadde låsning mellom skuldrene som førte til gulping..veldig vanlig sa kiropraktoren. Er han gammel gutten din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå