Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 jeg gir både pupp og flaske, er i overgangen til bare mme.. og igår unnet jeg meg 3 skiver brød med reker, men jeg har dårlig samvittighet, for har ikke lyst til at tulla skal spise av meg, når skalldyr er så sterkt at det kan gi henne allergi... unner henne ikke å ha allergi mot skalldyr:) men hvor lenge må jeg vente før det ikke er i melken, noen som vet det?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Jeg spiser alt mulig jeg, i moderasjoner selvfølgelig. Litt reker og skalldyr i ny og ne er ikke nok til å skape allergi. Med mindre du har mye allergi mot skalldyr i familien da.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 nei, ikke noe sånn... har bare ei hysterisk søster som holdt seg helt vekke fra skalldyr, så hun har vel klart å påvirke meg ett hakk:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Leste en eller annen plass at nå har de gått tilbake på det med skalldyr. De hadde ingen bevis på at det var en sammenheng mellom allergi og at mor spiste reker. Jeg spiste reker like etter at lillegutt var født og jeg syntes han gråt mye dagen etter, å jeg har holdt meg bort fra det etterpå. Kan jo bare være tilfeldig også.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Jrg holder meg unna, men det er fordi det er mye skalldyrallergi i vår familie, selv reagerer jeg også med utslett om jeg spiser for mye. Så her får ikke ungene smake skalldyr selv helelr før de er passert 3 år. Hadde vi ikke hatt skalldyr i familien så hadde jeg prøvd litt og sett om det gikk bra.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 I begynnelsen var jeg redd for å spise reker og skalldyr, men så spiste jeg det i et selskap uten å tenke på hva jeg spiste. Det gikk helt greit, ingen synlige utslett eller noe på vesla, så da har jeg fortsatt. Spiser det som allt annet i moderate mengder da. Spiser ikke skalldyr hver dag for å si det sånn. Kanskje 2-3 ganger pr måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå