Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Eg har delt omsorg for mine barn, og det er ei løysing som fungerer veldig godt for alle parter. Men eg føler at eg fell mellom to stoler. Eg er jo enslig, og eg har barn. Ergo ser alle foreldre m/ partner på meg aleneforsørger, og dermed skiller meg ut fra dei. MEN.... Andre aleneforsørgere ser ikkje på meg som alenemor. Eg høyrer ikkje med i "gjengen", siden eg ikkje er meir eller mindre totalt aleine med mine unger. Så kva er eg egentlig???? Det begynner å bli veldig ensomt dette....
trillemamma Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Ifølge Nav regnes du ikke som aleneforsørger når ordningen er 50/50. I mine øyne er du delvis alene, delvis barnefri og delvis en mor som deler barna likt med faren. Det er jo merkelig at du føler deg alene om denne ordningen, jeg trodde det var veldig vanlig.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Problemet er vel helst at her eg bur, er det ikkje så vanlig. Her blir det fremdeles snakk dersom ei mor er villig til "å gi bort" barna halve tida... Drittplass!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 sånn er det nok mange steder. men du kan bande på at uansett hvordan løsning du og far hadde valgt så hadde folk syntes at dere hadde gjort noe feil. den kampen er det bare og gi opp. det blir litt sånn her: Y: "du er så heldig som har fri hele tiden" AF: "jeg har han 70% av tiden" Y: "Stakkars barn som aldri får se pappaen sin, tror du at du eier han?" AF: "nei vi skal begyne med 50/50 etter vert, om ca 2 år da er han stor nok" Y: "å stakkars barn som ikke har noe hjem" sånn er det. spiller ingen rolle hva man gjør ;-) jeg kjønner følelsen av og falle mellom to stoler. alenemamma på deltid... haha.. kan du ikke bare kalde deg singelmamma? det kan ingen si noe på. i følge ordboken (ja jeg er så teit at jeg slo det opp en gang, pga en diskusjon) så betyr alenemamma enslig mor. så det er i grunn ingen som kan nekte deg tittelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå