Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 6 mnd har kun 3 korte dupper på dagtid...max 30 minutter hver gang!! Slik har hun vært bestandig...vil det si at hun vil fortsette med disse korte duppene?? Er det noen som har erfart at barna deres gikk fra korte dupper til lengre? Tenker jo på når hun skal begynne i barnehage og greier... Noen tips til å få henne til å sove lengre? Dersom jeg triller henne i vogna sover hun kanskje 3 kvarter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du rutinerte dupper, eller legger du henne bare når hun virker trøtt?

Min lille på 6,5 mnd var nemlig helt lik din.

Sov bare korte dupper, og jeg hadde ingen rutine på sovingen.

Jeg begynte å legge han igjen 2 timer etter hver dupp, og nå sover han mellom 1 og 2 timer hver dupp:)

Hjelper også hvis han er god og mett før han legges.

Han sover kjempegodt ute, så når jeg ikke triller, sover han ute på verandaen

Skrevet

Min paa 6 mnd sover ogsaa bare korte lurer, ca 30-40 min, selv naar jeg triller.

Sotefineline: La du ham to timer etter at han vaaknet? Tror jeg gjoer cirka det, men maa innroemme at jeg leter etter troetthetstegn. Har forsokt aa legge henne foer hun virket troett (men etter "passe" tid vaaken), og da ligger hun bare og babler i vei.. foer hun roper og til slutt griner..

Skrevet

Det kan jo være at hun trenger enten mer eller mindre enn to timer da?

Jeg måtte prøve meg litt fram jeg også før jeg fant ut at han var trøtt etter to timer. Men etter en liten uke med rutinert soving på dagtid, ble legging på kvelden veldig mye lettere, og duppene på dagtid ble lengere og lengere:)

Prøv deg litt fram, men prøv også å unngå at hun ikke blir overtrøtt ihvertfall, for da er leggingen enda værre.

Skrevet

Slitt med søvn på dagtid hele veien vi, så kjenner meg godt igjen:)

Jeg trillet og trillet og fant ut at hvis jeg fortsatte å trille etter han våknet da forventet langlur, kunne han sovne av og sove en time til halvannen til! Men han kunne ligge våken en halv time før han sovnet igjen....

Men et slikt opplegg er jo til å bli sprø av, men hva gjør man når ungen har behov for den søvnen for å være uthvilt og ikke sutrete!

Da han var 8mnd innførte jeg to lurer-og da begynte han å sove lengre. Tok litt innkjøring og trett gutt, men resultatet var bra!

Nå er han 10 mnd og det hender at han våkner etter 30 min, har også hent at han kun har sovet 30*2 på en dag, men det har også godt greit!

Han sover i vogna ute på dagtid og jeg har akkurat hentet han inn etter en lur på 2 timer!

Det går seg nok til for dere og, Lykke til!

Skrevet

hei!

ville bare si at jeg syns ikke du skal bekymre deg om barnehage tiden, fordi når barna begynner der er det mye som skjer og de får masse masse inntrykk og har noe å gjøre hele tiden.

da kan det nok hende at det blir lengre dupper på dagtid =)

Skrevet

jenta mi er slik som din... hun er 8mnd nå... og sover to lurer på ca 30min hver... noe mer har hun egentlig ikke sovet siden hun var 4mnd..

hun sover mer på natten kanskje-- ? føler andres babyer sover hele tiden... men hun våkner hundre ganger... men sovner igjen somregel etter vann og tutt.... legges 7tiden våkner i 8-9 tiden...)

jeg har nok sett at det har gått ca 3-4 timer mellom hun er trøtt... og 2-3 timer mellom hver gang hun er sulten...

ikke stress med at hun må sove mer... din jente trenger kanskje ikke mer... hvis hun ikke er sur osv... hvorfor stresse... dersom hun er sur må du jo self legge henne...

jenta mi krabbet fra 6,5mnd... så da var det full fart... men hun ble ikke fortere trøtt av den grunn...;-)

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd sover ikke mye på dagtid hun heller. Sover 1-1 1/5 time fra ca 0830 til 1000, og en halvtime rundt ett-to. Om jeg er på pletten med en gang hun våkner etter den halvtimen kan jeg få henne til å sove 10-50 min til. Men da må jeg være der hele tiden.

Hun gråter nesten aldri, så hun trenger nok ikke mer søvn! Har bekymra meg for dette en stund nå, men endelig har jeg lagt det fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...