Puumi Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Heisann!! Hadde ¨første dag i tr 03.12, el 17.12, ikm 31.12, her på bim går jeg nå inn i min 6 uke, antatt termin 10.09......ser dere prter om mager etc her inne, vises ingenting på meg ennå, men blir bare litt forvirret av mors uke og barnets uke osv....den måten legen regner termin på, er den ut fra første dag i siste mens?? sambo kom hjem fra lengre utenlsndsopphold 13.12, så for de uten eventuell peiling kan jo telle seg bakover slik de tror det regnes, å det er jo litt komisk takker på forhånd for svar
Makko med to små gutter Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Man regner alltid fra første dag i siste mens! Når man snakker om uker snakker man alltid om mors uke. -dette med fosterets uke var gamle måten å "regne" på... Du kan ta det helt med ro fordi om du ikke har fått mage (og om du ikke får det de 10 neste ukene heller!). Magen som kommer nå er bare at indre organer hovner opp litt eller rett og slett luft (eller at folk tør å slippe ut magen?). Livmora di er jo ennå ganske så liten, og fosteret "microskopisk". Ble det noe klarere?
anette&tutta mari :) Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Hei, det stemmer at man som tommelfingerregel teller ut fra første dag i siste mens, få får man heller satt frem eller tilbake termin ved første ultralyd. Jeg er også litt forvirret siden jeg har ført temp.skjema og har i følge det kommet en uke lenger enn det som står på barn i magen. så jeg er veldig spent på min første ultralyd! Barnet ligger alltid to uker etter moren, men når man skriver f.eks 11+0 (jeg er det idag) så er det morens uker man teller. Barnet er da 9+0. Håper dette hjalp litt:)
Puumi Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 supert da ble ting litt klarere....er bare litt komisk at far kom hjem 13.12 og el var 17.12, hadde ikke trodd spiren skulle sitte så raskt Da er risikoen for sa borte rundt 25.02....vil gjerne vente til da med å fortelle, noen moro forslag til måter å fortelle på??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå