Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hallo, jeg leter og leter etter et innlegg der det sto om hvilke tester vi som er godt oppi åra kan ta for å sjekke ut situasjonen for fosteret. Jeg mener å huske at det var tre stykker. For det første fostervannsdiagnosen som alle over 38 år blir tilbudt. Og for det andre og tredje???? Får vi tilbud om alle automatisk eller er det noe vi må ta rede på og få testet selv? Hvor i så fall, og hva viser de alle? Er det noen som kan hjelpe meg?
mollymamma Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Hei Duo test er en av de, uten at jeg vet så mye om den. Inne på gravid-moden alder tror jeg de vet det meste. Tror kanskje ikke det er så mye automatikk i hva man blir tilbudt. Det er vel som alt annet - vi må be om det... Lykke til
tyr66 Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg tok duotesten. Det er en blodprøve + en ultralyd i uke 10 til 13. De ser etter visse markører i blodet og kombinerer det med ultralyd foretatt på noen store sykehus(jeg var på Rikshospitalet)der de ser etter bl.a. neseben og nakkefold. Utifra disse tingene vurderer de risikoen for downs og trisonomi. Du må si i fra til legen at du ønsker fosterdiagnostikk så blir dere kalt inn til samtale der de forklarer hvilke tester som tilbys. Vi var på genetisk avd. på Ullevål siden vi bor på østlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå