Gå til innhold

Hva kan dette være? En barnesykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt har hatt feber siden torsdag, da hadde han ganske høy feber, med siden da har den murret på 38. Han er fin form, men har fått utslett på overdel av kroppen, fra bryste og opp. Tenkte det kanskje var fra halsbetennelse, siden han sier han har vodt i halsen. Men i dag nå vi stod opp ser jeg at han har fått till større røde prikker i ansikt og litt på kroppen som er en liten hvit prikk i. Det ligner ikke på vannkopper, for det vet jeg hvordan ser ut. Er ikke så mange åra tilbake siden jeg erfarte dem selv. Han er fin form, men prikker opp på utslett har jeg ikke sett før. Han har mest i ansiktet. Takk for hjelpen til alle dere som svarer meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med sånn Skalagensfeber da? Har ikke så mye peiling på den sykdommen, men vet man kan få noen utslett i forbindelse med den. God bedring til gutten din, håper han blir frisk snart :)

Fant dette på nettet:

Skarlagensfeber er en spesiell streptokokkinfeksjon som gir halsbetennelse , feber og utslett.

Utslettet skyldes kroppens reaksjon på toksiner som denne bakterien skiller ut. Det er sjelden at

man får skarlagensfeber mer enn en gang. De syke har gjerne svært rød tunge

( ” jordbærtunge”) ,det er derfor sykdommen har fått navnet skarlagensfeber.

Skrevet

Han mangler jorbærtunga. De sier at feberen er veldig høy med skalagens feber og at man får utslette etter feber har brutt ut, så det stemmer ikke her, men takk for hjelpen.

Skrevet

Datteren min hadde det samme for noen måneder siden. Jeg trodde først det var vannkopper i anmarsj. Men det gikk over uten at det ble annet enn små røde prikker med litt hvitt inni.

Noen uker senere fikk hun vannkopper og det var noe HELT annet - med kløe og mye mer ubehag.

Skrevet

Det er det jeg også tenker, han har alt for lite ubehag til at det kan være vannkopper. Er han ikke bedre i morgen så tar jeg en sjekk på han hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...