Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Kan dere ikke fortelle litt om hvordan dere har det - på dialekt?? Syns det er så artig å lese andre dialekter! Ikke alltid like forståelig, men...=) Æ ferr minnj del e skitklar akkurat no, hi som vanli itj såvvi nå særli d sist døgne, så kerr d her ska gang våolinj veit farsken itj æ næi! Men snart i mål no da, bære 3 daga igjæn t tærmin. Håpe æ slæpp å gang åver tia....gæli nok som d e no! Men-men, eillers e æ no gla å bli=) Noen som ser hvor jeg er fra? =P
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Hehe.... Hu e nok itj der ifra næi! E nok ca 7 mil nordom Steinkjer! hehe...
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 hehe.. e da itj så lett å "hør" forskjell da:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hehe... Kan faktisk heinn at hu kjæm litt væstafer Namsos å egentle ættersom a sei minnj å litt sånn! hehe... "Raillirailla" kanskje? hehe..... Men itj så langt ut som Nærøy å sånt næi! E det rætt Grete?
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 villa tippa i DDE-land... dvs namsos eller nå sånt gjør itj d d? æ får min del har fortsatt 10 uka ijænn te tærmin, byinne aillerede å bli lei... har vært kvalm hele svangerskape, å kjæm væl te å vær d te mini blir født men så glæde æ mæ enormt te hainn kjæm å da!! kor e æ fra da??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 du hørres ut som du muligens kainn vårrå ifra Stjørdaln eiller nå sånt? bomme æ vældi da?
roannima Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 At de e nå trøndersk e nå hælt klart :-)hmmm. . . Ka me kyrksæterør'a?? Muli e e hælt på bertur no asså.! :-) men. . . Måtinj du skræv på minnjt me om æi vænninne e har sjø. . . . . Ska bi arti å sjå fasitn :-)
roannima Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 At de e nå trøndersk e nå hælt klart :-)hmmm. . . Ka me kyrksæterør'a?? Muli e e hælt på bertur no asså.! :-) men. . . Måtinj du skræv på minnjt me om æi vænninne e har sjø. . . . . Ska bi arti å sjå fasitn :-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 i he det no heilt ok. he sjukt ondt i hofta, men det kjæm se
mamma&urokråka Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Hvis jeg skal svare på dialekta mi, blir det vel sånn her... Kjedelig! Haha.. Kommer fra Drammen, og har vel ikke særlig bred drammensdialekt heller, så.. Men moro å "se" hvordan folk snakker. Jeg skulle ønske jeg prata sunnmørsdialekt når jeg var liten jeg. Gikk rundt å øvde meg (morra mi er fra ålesund..) og fikk morra mi til å lære meg å si ting og sånn.. hehe
BlåklokkaVest Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Eg kan i grunnen ikkje så mykkje om dialektene der oppe i trøndelag, men eg du minna meg mykkje om ei som eg kjenne som e fra Kolvereid. Dær e nåke med uttrykkene som eg meina å kjenne igjen...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 sia du prate på omtreint samma måtinj som mæ, men eit hakk litt finar i språke, vilj æ tipp roint namsosområdet æ.. ska egentli itj værra her finnj litt utti næste vokko, men når æ læst herre, må æ no bærre svarra..arti me dialækta ja, spesielt når sørengan ska prøv å finj ut tå trønderdialæktinj- dæm e itj ænkel åsså, så skjønna ætt dæm plagas.. nån som grei å skjønna kerr æ e ifrå da?? må no lægg te ætt det bli litt utvatna ætti nån år utaferr område, men prata breiar når æ e heim ått a mamma
Marit82 Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 Æ ser at det e mange trøndera her ute i går. Høres mæst ut førr mæ at det e Hitra/Fosen , folk.. Kanskje litt nord trøndera? Henne hen , og denne den... haha.. Men klare dokker å ta mi dialækt da? Æ har en ganske nasal tone over enkelte or` F.eks : And , Panne , Anna ... Har en heftig N lyd over det Byen æ kommer ifra hete før Vicktoria Havn.. Åsså e det en Malmby... Men æ bor i Trondheim nu da.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #16 Skrevet 13. januar 2008 E sjønnå ikje hvor noen av dere kåmmå fra e. E har derimod den styggeste dialekta som finns syns e. E pratå ikje sånn sjøl då, men sånn pratå de som ikje har sett så møe på tv
Sunniva78 har to små Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 Enn e da? Har bodd i trøndelag i mange år no, men prøva å holde på dialekta mi så godt e kan. Ikkje allti like lett, men... Tror ikkje dialekta mi e altfor vanskli for dåkke, men kem vet?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #18 Skrevet 13. januar 2008 Detta ve eg og vera med pao! Skoy!! No e magjen votte so storå, da e ti veke attå te ongjen kjem. E trøytt og sleten fø tide, ikkje kjekt å stega ut etteso vettoren ikkje sleppe takje.. Tykte at nokon tå dialektane her va vel aobakle å føstao, men tippa de kor eg kjemå frao??? Tips: Smalahoves heimbygd! No ska da seiast at eg snakka ikkje heilt so detta her, men da repesentera no i allfall heimbygde mi.. Og du øve, eg anar ikkje kor i landet du er frao, men tippa du e frao Trøndelag ein plass...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #19 Skrevet 13. januar 2008 marit82 d ekke tvil om at ikke du e NaRviK væring eller kansje du fan ikke e fra narvik men fra ankenes
Sunniva78 har to små Skrevet 13. januar 2008 #20 Skrevet 13. januar 2008 Du anonym må da vel være fra Voss?? Hehe, så for meg Kari Traa når jeg leste det du hadde skrevet:-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. januar 2008 #21 Skrevet 13. januar 2008 Ser d e ei som he samme dialekta som me her au ja.. Ei anonym som ikje skræv så mykji, så ho e nok frå her i nerhæten ja. I he såve kjøle dårli i natt, fær fingran mine såvna, og d e så inni helsikes ont... Men men.. E no bære 3 daga at t i fe keisersnitt, så i ska væl holde ut sa siste neten her au.. No e nesten alt klart fær at babyen ska kåmme å.. He at bære litt sånn småtteri.. Ellers så he i d no bære bra. Kleen mine ska fløtte inn i den nye skyvedørsgarderoben min i dag.. D e mykji arbei d... :-/ Jaja.. Så korr e i frå da?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #22 Skrevet 13. januar 2008 E lurå på om ikje du e fra Eidsvåg ;o)
gulda Skrevet 13. januar 2008 #23 Skrevet 13. januar 2008 Dialæktår æ væl ikke mi stærkæste sie, så skjønnår ikke hæilt hænne folk æ fra. Sjøl har æ 10 daår igjæn te termin. Håbår de ikke blir åvårti! ;o)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. januar 2008 #24 Skrevet 13. januar 2008 Ja, iallefall nesten.. Men d står væl igrunn på profilen min da.. Men i ser no at du e frå omtrent samme plassen au.... Men litt lenger mot nordmøre tenki...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #25 Skrevet 13. januar 2008 E e langt i fra nordmøre du! E bor i samme byen som han derre syklisten som danså. Ellå han gjorde det iallfall. Begge delå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå