KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hei!:-) Hver gang vi skal la gutten vår få lufttørke uten bleie, tisser han eller bæsjer. Uansett hvor mye han har gjort fra seg eller tisset før vi tar bleia av... Så er det jo slik at med guttene så står jo spruten til alle kanter og skyter ganske langt... Så sånn rent praktisk hvordan gjør dere det? Har dere bare rett og slett gitt opp å lufttørke andre steder enn på stellebordet eller har dere noen tips å gi?:-) På forhånd, tusen takk for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Hm...har jeg gått glipp av noe mon tro? MÅ man lufte stumpen masse? Lillegutt får lufta hver gang han skifter bleie (tuller og godsnakker litt mens bleia er av, men sjelden mer enn 5 minutter om gangen....), men han luftes ikke andre steder i huset. Badet er jo også det varmeste rommet vi har, ville vært redd for at han skulle fryse i stua. . . .
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 det går ann å feks legge han på ett tisseunderlag hvis du vil la han ligge å sprelle naken. man får jo kjøpt sånne engangs nå også fra libero. men pass på at det er godt og varmt. har hørt noen sier at guttebabyer tisser lett når det er kaldt.
Super-Langbein Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 He he, blir noen overraskelser ja! Pleier å legge ham på et badehåndkle på stuegulvet i ny og ne bare, det funker fint!
En trist mamma Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Super-langbein, blir ikke det litt kaldt for han lille?
Super-Langbein Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Neida, legger han gjerne i nærheten av vedovnen, og gjør det ikke når det er for kaldt. Han er en veldig varm baby og er dessuten 9 mndr. nu og er dermed litt mere hardfør enn en nyfødt for eksempel..
r r r Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 For å unngå søl når babygutter ligger uten bleie, legger vi en tørr vaskeklut over tissen. Han får fremdeles masse luft men om han skulle finne på å tisse (noe som vanligvis skjer) havner det i kluten og ikke utover hele badegulvet. Noen ganger blir både kluten og underlaget vått og noen ganger bare kluten. Så altså - en tørr klut er løsningen. Bare husk på å holde litt øye med småen da for kluten flytter lett på seg når de spreller.
Nobba Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Gutten vår begynner å trykke med en gang jeg begynner å ta av bleien. Det har vært en del "bæsje-ulykker", men nå lar jeg bleien ligge løst på en liten stund og da kommer som regel det han vil trykke ut i den gamle bleien. Når jeg fjerner den da er han bare blid og ligger og gliser, og da går det helt fint å ligge og lufttørke etter at jeg har vasket stumpen hans.
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Det er helt normalt at babyer, uansett kjønn, tisser når man lar dem ligge uten bleie. De har ikke lært å styre blæren sin ennå, og dessuten så tisser de ofte når de blir litt nedkjølt. Man får helt enkelt legge dem på noe man kan vaske etterpå. Datteren vår tisser omtrent hver eneste gang vi tar av henne bleien, det har hun gjort fra hun ble født. Og selvom hun er jente så står ikke spruten noe kortere av den grunn, man trenger ikke den lille tissefanten for å sprute langt skal jeg si deg! Hun tisser ned både stellebordet, mammas nattkjole og strålen kan gå så langt at den går over stellebordskanten og ned på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Man skal lufte stumpen også fordi testiklene bør "kjøles ned" litt innimellom. Blir jo fort veldig varmt inni en bleie kan jeg tenke meg. Det holder at man bruker litt god tid på stellebordet har jeg hørt, men som regel synes jo babyene at det er godt å ligge å sprelle uten bleie, så bare bra jo mere de får gjort det. Bruker forresten mesoft-kluter som jeg legger på tissen hans når han begynner å tisse, men det er jo ikke alltid jeg rekker det:)
Alba44 Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har ikke noe tips, men masse håndklevask funker bra :-)
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Her lufter vi ikke annet enn på stellebordet. Før han begynte å bevege seg rundt så la vi ham da evt på magen på et håndkle, da blir det bare tissing i en begrenset flekk og ikke over alt. Nå ville det være håpløst å la ham ligge uten bleie på gulvet, han åler/kryper jo rundt over alt...
Slalotte Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Hehe.. samme problemet her.. her om dagen da vi skulle bade han så la jeg han på fanget med hånkle rundt.. han klarte å tisse på meg, så det så jo ut som jeg hadde pissa på meg for det kom mellom låra mine.. Men jeg lufter stumpen litt og det blir mye hånklevask som Alba33 sier her.. hehe..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 vi bruker å ha et slikt "engangs stelleunderlag" fra Libero på stellebore, det absorberer såååå bra, ikke en dråpe kommer utfor når strålen starter=) dem er så store og gode at det skal godt gjøres at han treffer utfor=) har nemmelig akurat samme problemet, både tisser og bærsjer når bleien kommer av og han ligger å spreller litt før ny kommer på=)
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 Jeg legger Leon paa magen paa en handduk. Om han tisser saa samles det i handduken og spruter ikke over alt. Han syns det er kjempedeilig aa faa ligge aa sprelle litt med stumpen i vaeret. Hvis du har normal temperatur i stua saa gaar det helt fint aa ligge naken litt. Jeg har han paa ei gymmatte saann at han slipper kulden fra gulvet. spyler han lit i vasken eterpaa or aa ta bort tiss.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. januar 2008 Tusen takk for svar jenter!:-) Da får vi prøve dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå