Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Tideman tobakk og oksen Ferdinan. Hadde nok gått for Herman.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 haha...skulle akkurat til og svare det samme som deg anonym 00:44 men skulle slenge på han herman i barnetv,han som har måne. beklager,ikke navn etter min smak..men det er jo din unge
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Ferdinand liker jeg godt, de andre har jeg ikke helt sans for. Herman mest pga at jeg kjenner en somheter det som jeg ikke har helt sans for Tidemann er for meg et etternavn
gullegget Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Jeg kunne tenkt meg Tidemann, men tenker selv på tobak.. Samme som når jeg hørte noen kaldte datteren sin for idun. Jeg er redd for mobbing.
turbogutt Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Jeg syns også Tidemann høres ut som et etternavn, ellers er vel de to andre helt vanlige navn, ikke mest brukt men det kan jo være bra. Kjedelig å ha navn alle andre har. Ikke noe galt med de navnene, selv om de heller ikke er mine førstevalg...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Herman er fint! Ferdinan er helt greit, mens Tideman synes jeg ikke noe om i det hele tatt..
RockeBabe Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Herman og Ferdian er helt greie navn synes jeg:-) Men vil du virkelig at ungen din skal assosieres med tobakk (Tiedeman tobakk) hele livet? Jeg ville revudert det navnet. (Men det er bare min mening da) Lykke til med navnevalget:-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 O`tidemann fra sesam stasjon:) Herman er etternavnet mitt=) og det andre okse navnet.......fysjnei....!!!! finnes mange andre navn å ta av for å si det sånn.... mange spesielle og uvanlige navn som ikke forbinnes med noe nagativt... tenk litt selv, har du ville hett noe av dette i dagens samfunn????
eple3 Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg liker alle tre navnene veldig godt - 2 av de kan jeg ikke bruke da navnene er "brukt" opp i nær familie - men det 3. alternativet vurderer jeg selv Assosiasjoner med navn endrer seg alltid når en har valgt å bruke de - og man tenker ikke på navnet slik når det er i bruk og navnet har fått en "personlighet". Samme er det vel med frida frosk, ellen propellen, sander salamander osv osv.. Finnes maange slike assosiasjoner med navn - noen er mer utbredt, mens andre er personlig/subjektiv hvor man tenker på et barn/person man selv ikke liker så godt eller som man på en annen måte assosierer noe negativt ved - samme gjelder motsatt vei - er vel dersom populære navn blir populære..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå