brummemamma- Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Når begynte dere å bruke denne? Har blitt litt skremt av diskusjonene rundt bruken av disse, men samtidig er det veldig mange som bruker de og er veldig fornøyde...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg begynte å bruke den da gutten vår var ca 2 mnd.. (5 uker prematur) veide vell 4 kg da om jeg ikke husker helt feil. Syns den er god i en kort periode, men nå som han er over 6 kg klarer jeg ikke bruke den lenger.. Får så utrolig vondt i rygg å skuldrer... Dette er ikke den HELT nye babybjørn altså..Den nye har jeg hørt er mye bedre, med støtte nede ved korsrygg osv.. :-)
Nobba Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Min gutt er 3,5 mnd. Har akkurat begynt å bruke den litt hjemme. Han er fornøyd i ca 10 minutter og så blir han lei. Trenger nok litt tid på å venne seg til selen.. De jeg kjenner som har brukt babybjørn har vært veldig fornøyde.
Ladybug~N&E Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 vi begynte å bruke den da han var rundt 6uker. han elsker å være i denne! både mot brystet, da kan han sove litt også, og fremovervendt så han kan få med seg alt som skjer!! han veier nå 7kilo og jeg kan gå rimelig lenge med den uten at det blir for tungt. får god støtte i korsryggen og vekten fordeles godt. jeg er veldig fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Vi begynte når jenta var ca. 3 mnd. ho var liten ved fødsel/fødst for tidlig. Da veide ho ca 4kg. Hadde prøvd noen forskjellige bæresjal i mnd før men ho likte seg absolutt ikke i noen av dem i lengre en 10 min av gangen. Prøvde både at ho fikk ligge i sjalet, noe som overhode ikke ble godtatt, og at ho fikk sitte oppreist. men selv da likte ho det ikke. Hadde kjøpt BAbybjørn for pappa ville helst ikke gå ute med sjal. Og oppdaget fort at ho trivdes kjempegodt i den. Sovnet gjerne etter bare et par minutter i den til å begynne med. etter som ho ble større snudde vi ho og nå koser ho seg med å ha full oversikt. Har også prøvd å bruke sjalene igjen etter at ho ble større (8 mnd nå) men ho liker seg fortsatt ikke i dem.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Ingen ting å være bekymret for! Vi brukte den fra vesla var et par mnd, de nye kan faktisk brukes fra nyfødt. Du må bare passe på å ikke bruke den for lenge av gangen i begynnelsen, kvarters tid eller noe. Vi bruker den enda, hun er 11 mnd.
Solskinnsjenta Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Vi har ikke prøvd babybjørn, men en annen type bæresele som kalles Mei Tai: Den er veldig behagelig å bære med, å ungene trives godt i den. Kan godt finne på å sovne Vi begynte med Mei Tai da tvillingene var ca 6 uker, men det kan godt brukes fra nyfødt. Avhengig av merke kan barnet bæres i Mei Tai frem til barnet er 3-4 år (da bærer man gjerne på ryggen). Mei Tai har heller ingen tidsbegrensning da barnet støttes bedre i ryggen enn Babybjørn. Lykke
Solskinnsjenta Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Vi har ikke prøvd babybjørn, men en annen type bæresele som kalles Mei Tai: Den er veldig behagelig å bære med, å ungene trives godt i den. Kan godt finne på å sovne Vi begynte med Mei Tai da tvillingene var ca 6 uker, men det kan godt brukes fra nyfødt. Avhengig av merke kan barnet bæres i Mei Tai frem til barnet er 3-4 år (da bærer man gjerne på ryggen). Mei Tai har heller ingen tidsbegrensning da barnet støttes bedre i ryggen enn Babybjørn. Lykke
Solskinnsjenta Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Beklager at det kom to ganger *flau*
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Det er så mange gode alternativ til babybjørn. Der det ikke er begrensning på hvor lenge babyen kan sitte, og der komforten er mye bedre både for baby og bærer. Beco, Ergo og mei tai er noe dere kan sjekke ut. Selv bruker jeg beco. Er vanvittig fornøyd. Disse kan man bruke helt til barnet er 2- 3 år, og fra nyfødt i froskestilling.
stinky og poopy Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 vi bruker babybjørn, og er kjempefornøyd. Begynte å bruke når han var ca 1mnd gammel, mest pga kolikk, han skulle bæres mye og det gikk ut over armer og rygg. Han roer seg stortsett i sæla, og kan godt finne på å sovne i den også! og da sover han godt!! Har også vært ute og gått tur med bæresæle da han ikke er så veldig begeistret for vogna si! absolutt fornøyd, ja!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 vi har vært i kontakt med fysioterapeut fordi gutten vår hadde litt stiv nakke, og da spurte jeg om det var greit å bruke bæresele - helt ok, sa hun, bare man ikke overdriver - ta det rolig i begynnelsen når bebisen er liten pga beinstrukturen, etterhvert kan man øke "øktene"
maria isabell Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 bruk selen på korte turer, er ikke bra for ungen å sitte i selen for lenge:)... så lenge ikke ungen er for tung er den genial...når datteren min var 8-9 kg,vart det alt for tungt:)
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Vi brukte den litt når han var 2-5mnd,men jeg får så vondt i ryggen av den. Foretrekker sjal eller MT. Siste syr jeg sjøl:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå