Gå til innhold

First we take Manhatten, then we take Berlin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg tar bare Berlin, jeg. Har just bestilt jentetur til Berlin på luksushotell og greier. Blir det ikke ski, så blir det shopping. Er godt fornøyd med det, selv om ski står høyere i kurs, da.

Men- har noen av dere vært i Berlin og har sånne kjekke tips til meg. Hva må jeg få med meg? Hvor shopper jeg og hvor spiser jeg? Gode anbefalinger tas i mot med stor takknemlighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, var der på jentetur 1-mai helgen. Veldig moro!! Vi bodde som seg hør og bør også på luksushotell, i bydelen Kreuzberg. Helt greit og sentralt der. Vi spiste i lokalområdet der en kveld. Et koselig område med masse restauranter og noen store klubber. Vi spiste også to kvelder i bydelen Prenzlauser Berg. Prenzlauer Berg er kunstnerbydelen, med masse små gallerier og caféet. Bra uteliv! Vi hadde også en gåtur på dagen i det området og en herlig lunsj på en lokal kneipe. En sen aften var vi på tur i partyormådet (husker ikke hva det heter i farten, tror det var i bydelen Mitte) og der var det full tjohei og masse turister. Gøy, men hektisk.

Vi måtte såklart en tur på KaDeWe, men jeg synes det var oppskrytt selv om matavdelingen på toppen var helt utrolig!! Ellers var det K'damm opp og ned, der ligger alle kjedebutikkene og en del designersjapper også.

Sightseing tok vi noe til fots, måtte såklart labbe på Unter den Linden og til Brandenburger Tor. Så var vi i fjernsynstårnet. Kult med utsikten, men kjempelang kø for å komme opp. Vi var også og tittet ved Checkpoint Charlie og muséet der og gikk langs den gamle muren bortover mot Unter den Linden.

Sikker tmye mer, jeg kommer ikke på alt :) Det er i hvert fall en kul by!!

Skrevet

Jentetur i Berlin høres ut som et supert alternativ!!!

Var der for 4 år siden og storkoste oss, faktisk så mye at vi for tiden har en husspeider på gang for å finne en egnet leilighet der ;-)

Skal finne frem kartet og komme tilbake med tips om steder - tror ikke jeg skal forsøke å skrive stedsnavnene sånn fra "husk'en" til gode spisesteder og bra shoppingområder.

Vi dro dit imidlertid som et ledd av en tur for å finne tilbake til gummismannens røtter, så spesielt sterkt inntrykk på meg som da var høygravid gjorde nok det jødiske museet, minnesmerket for jødeutrydningen mm. Mye spennende og sterkt historie i byen!

Skrevet

Det gjør jammen jeg også:) Har bestilt tur for meg og eldstegutt på 16.....hurra for at han ville det(!)......men ikke hotell ennå.... Hvilket hotell har du valgt??

Gleder,gleder, gleder meg :)......og god tur til deg!!!

Skrevet

Jo altså... Vi bodde i nærheten av Potsdamer Platz. Og ved selve plassen var det et kjempekoselig område med masse knallfine restauranter og bistroer :)

Skrevet

Jeg var i Berlin i 1987 og husker det som en flott by. Riktignok en delt by med mur, så jeg skulle gjerne vært tilbake igjen. Har ingen tips å dele, men synes det er flott at du kommer deg av gårde på noe annet når Alpene gikk i vasken.

Skrevet

he he... jeg ler av deg, fine fine superdupermamman.... liker ikke plysjo gardiner... hva er det for no tull????

deiliegtykke mørkerøde plysjgardiner innrøkte og støvete, med gullkanter og sånne gulldingser som gjør at de faller sånn fint. Det er gøy å være på sånn hotell! det jo som å bo i et eventyr!

men ok da, det så ut som et fint hotell! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...