Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 -.... la oss si en Iraker eller Pakistaner som bor i Norge og er norsk statsborger har en mor i hjemlandet. Han/ hun vil ha henne til Norge. Dersom moren er over 67 år får hun automatisk minstepensjon av den norske stat... Hvem er dette landet så rikt for?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 ..Når moren kommer hit får hun det som en del av det å "være norsk". Det skal jo inkluderes, må vite!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 "ja la oss invitere hele jævla familien til alle innvandrere her i Norge så vi får brukt opp pengene våre. For vi har jo liksom hverken skoler, eldrehjem eller sykehus som behøver penger her i Norge"........
Patetica fåkksi Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Og tenk hvor mye den norske stat kunne brukt paa skoler, eldrehjem og sykehus hvis det ikke hadde vaert for pengene som betales i trygd til bl.a late gravide.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Hva med alle millionene Norge betaler til koran skolene da? Synes vi skal la all inntekten våres sendes ut av landet,så slipper vi å dårlig samvittighet for noe.
Smånetta 14.mai Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Ja, det er skummelt med ting man ikke forstår. Nå har det vært innvandringsstopp i Norge i 30 år, mer eller mindre, da. Han innvandreren har med andre ord betalt litt skatt selv i noen år. Kanskje han har betalt litt for mora si. Det er jo ikke akkurat verdens største minstepensjon.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Norge ER allerede et veldig rikt land. Vi HAR penger i bøtter og spann, noen kommuner satser veldig på oppussing av skoler for tiden, det er politikerne i de forskjellige kommunene som forvalter pengenene. Det nok penger både til helse og skole, det blir for enkelt å skylde på mora til Ibrahim!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 NN: 17.09 Hvor bor du, siden det er penger både til skole og helse? Her jeg bor er det ikke det! Sier ikke at det er mora til Ibrahim sin feil, men skulle ønske det var nok penger til begge deler.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Der ER nok penger til begge deler. Norge er et VELDIG rikt land. Men det er som sagt politikerne som forvalter midlene. Bor forresten i Trondheim og her pusses skole for skole opp for tiden. St.Olav har blitt påkostet noe vannvittig de siste årene (langt over alle budsjetter riktig nok).Men dog...ting skjer denne byen. Ordfører Rita Ottervik og folka hennes har nok æren for mye av det. Trondheim er en bra by å bo i... også for mora til Ibrahim :-))) Hehe
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Ja,hvor bor du 17.09 Du har vel gjerne ikke hverken avis eller tv du siden du kan si noe sånt??Siden vi har så mye penger,hvorfor går min datter på en skole som for lengst enten skulle vært nedlagt el oppusset,legevakten ikke har nok leger,sykehusene mangler penger til å drive forskriftsmessig,pasienter må ligge på gangene,ungdomsklubbene blir nedprioritert og rute bussene skal slutte å gå FORDI det ikke er nok penger.Synse det er helt bort inatten at vi sender pengene våre ut av landet,når vi mangler penger til livsnødvendige ting
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Veldig klar over at det er slike tilstander rundt om i det ganske land. Og det ER ufattelig. Men dette handler ikke om hvorvidt Norge har penger, for det har vi. Som jeg nå har prøvd å formidle handler dette om forvaltning ikke ressurser. Vi mangler ikke penger i dette landet og vi har det forbanna godt. Vi gravide skal i hvertfall ikke klage!! Og jeg bor fortsatt i Trondheim. Og skal snart ut i et års LØNNA svangerskapspermisjon.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Føler du deg "takknemlig" for at du "får" lønnet svangerskapspermisjon?? Jeg for min del, "får" den ikke. Jeg har allerede fortjent den ved å innfri kravene til yrkesaktiv, gravid kvinne i oljelandet Norge. Trondheim er nok en foregangskommune på mange områder, men her nede- på østlandet, så har vi mye større tetthet av innvandring, smugling, narkotika ol. Oslo politiet feks må bruke mye ressurser på endel ting de får i fanget som kanskje nabokommunen bør ta regningen før. Ved grenseovergangene lar enkelte tollere smuglere kjøre forbi og håpe de blir tatt i neste kommune så de slipper utgiften til ALLE som smugler. Det var et hjertesukk fra Østlandet. Og her venter vi på at Kristin skal gå av... For ikke har vi fått barnehageplass til alle barna- SOM HUN LOVTE innen utgangen av 2007.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Fastlegeordningen er det du bør angripe, Balooa... Du skjønner de setter en strek (og skal helst ha oppimot 30) ved dagens slutt.. Det betyr ikke mange minuttene pr pasient. Mange pasienter er nok både late, lavmoralister, hypokondere (er vel derfor de går til legen??)noen utnytter denne sløvheten og noen er faktisk syke!!!!!! Men: Når fastlegen må følge pengesekken til eieren (er jo ikke ansatt av kommunen) så har man svært tilmålt tid til hver pasient. Det betyr dessverre i enkelte tilfeller at det er enklere å skrive ut en sykmelding til deg sånn at du "forsvinner kjapt ut døra", samt at legen ikke mister deg som pasient. Fastlegene får jo penger for deg bare du står i ordningen.. Dermed går folk- som skulle vært i psykiatrien for lengst- løs og kan stikke ned folk for deretter si de var utilregnelige i gjerningsøyeblikket...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 hvor i all verden bor du? Som ikke tar imot innvandrere?? Det er IKKE tilfelle... Krigsforbytere tar vi da også "gladelig" imot?? Av verdens TI verste terrorister, så aner man ikke hvor ni av de befinner seg. Mens Mullah Krekar har adresse oppgitt i idylliske Norge... Og afrikanere som sitter inne på Ullersmo tjener nok til å fø nabolaget sitt på den "inntekten" de har der, så spør meg om jeg skjønner hvorfor han er så fornøyd??
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #16 Skrevet 13. januar 2008 JO mer faenskap mange av de har gjort så tar norge gledelig imot terrorister. Stakkars de har jo hatt en vondt barndom... Slik holdning er det blandt norske politikere.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 PS! Ikke glem hvem som velger politikerne... Det er vi. Du og jeg. Og alt mange av de øsnker seg er en bronsestatue av seg selv utenfor hjemstedets rådhus. Avduket av selveste ordføreren. Åslaug Haga fikk utjevningsmandatet og trodde hun ble ordfører i alle kommunene.. Nå skal hun flytte veterinærhøyskolen til Ås. Gjett hvor hun er fra?? 3,8 milliarder er det budsjettert til. Foreløpig. Pluss på 15 % sprekk med engang... Alle broene som har blitt bygget ut til øyer det bor like mange mennesker som vi vanlige har søskenbarn. Hvem har besluttet å bruke astronomiske summer på det? JO- han som fikk LITT for mye makt, som ble LITT for mye oppmerksomshetshungrig på gammel hjemmebane...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #18 Skrevet 13. januar 2008 Ikke glem århundrets løftebrudd... BOMRINGEN.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #19 Skrevet 13. januar 2008 Så i avisa i dag at man henger ut H og FrP for løftebrudd i Nittedal kommune.. Var DET ramaskriket fordi det ble kuttet litt i SFO.. Men det står ikke EN setning om at det de la litt lokk på var rødgrønn politikk fra forrige gjengen?? Det rødgrønne supperåde!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå