FrkGull Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har fått så utrolig vondt i ryggen, klarer knapt å bære vesla rundt omkring (2 uker gammel). Det går greit å ta Paracet selv om jeg ammer? Vil helst unngå smertestillende, men nå er det så vondt at jeg bare MÅ....
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Det går veldig fint! Jeg har hatt kink og prolaps i ryggen siden småen var 2 måneder (av og på, nå er han 4,5) Fikk paralgin forte og voltaren av legen. Ellers fikk jeg beskjed om at paracet og ibux kunne jeg også ta mens jeg ammet.
EierIkkeFantasi Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 kan vi amme på paralgin forte? eller hvor lenge må jeg evnt vente før jeg ammer igjen?
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Ja, det kan du! Jeg ble overrasket selv, hvertfall over at jeg kunne ta så mye. 1-2 tbl. inntil 3 ganger daglig. 2 leger har skrevet ut til meg, og jeg har dobbeltsjekket med å forsikre meg om dosen. Du kan amme med en gang. Jeg fullammer! Skulle ikke brukes over lengre tid. Står også i "bruksanvisningen" til paralgin forten at det ikke er påvist at det går over i morsmelk, eller har noen innvirkning på barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå