Gå til innhold

Når kryper barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på snart 9mnd som ikke kryper enda, burde jeg være bekymret?

Hun er ellers en kjempefornøyd baby, som spiser godt sover godt osv...

Har heller ikke fått tenner.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også 9 mnd( og 3 dager), og kryper ikke. Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Hun aker seg litt frem på rumpa. Har hørt om de som var over året før de fikk tenner, heller ikke noe å bekymre seg for!

Skrevet

Bekymrer meg ikke så mye om at hun ikke har fått tenner enda, hal vel aldri hørt om en baby som ikke har fått noen enda.

Det med krypingen kommer vel etter hvert det også, må vel trene litt mer på gulvet hver dag...

legge babyen på magen alltid og ikke sette babyen ned på rompa kansje?

Skrevet

Jenta mi er også snart 9 mnd og hun kryper heller ikke..Men er på god vei,står på alle 4 å gynger. Men kjenner flere unger som aldri krøp før di gikk!

Skrevet

Jenta mi blir 9 mnd den 19 og kryper ikke ennå. Åler seg ikke framover heller. Kommer seg KUN bakover. Bekymrer meg ikke i det hele tatt.. Det kommer før eller senere.

Skrevet

ville heller vært bekymret hvis de gikk før de krøp. har hørt at det med krypingen er nokså viktig...

har noe med skrive og lese vansker i senere tid? flere som har hørt dette?

Skrevet

Fint hvis de krabber, bra med kryssende bevegelser (høyre arm, venstre bein, venstre arm, osv). Dette stimulerer den delen av hjernen som hjelper oss å lære å lese osv. MEN - de fleste lærer å lese, så ingen grunn til panikk for oss uten krabbende barn, he he.

Skrevet

ok det var godt å høre (høyre arm, venstre bein, venstre arm, osv).ja akkuratt dette har jeg hørt er viktig.

Det at de har forsket på skrive å lese vansker i senere tid så har de funnet ut at de barna som ikke kunne lese og skrive kunne heller ikke krabbe. Er nok noe i det med å stimulere hjernen i tidlig alder..

Skrevet

Tulla her er 9 1/2 mnd og krabber heller ikke.Hun har begynt å åle seg fremover , men har ikkekomt seg opp på alle 4 ennå. Men det kommer vel.

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for. Jenta mi er 11 mnd og har akkurat begynt å krype litt, men reiser seg opp. Har to flotte hvite tenner, men av de jeg kjenner med barn på hennes alder har mange flere. Men så kjenner jeg ei som har ei jente på 18 mnd som også har bare to tenner. Fikk sin første da hun var 14 mnd. Så lenge tennene kommer før de er to år så er det ingenting å bekymre seg for hadde tannlegen sagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...