*gruffalo* Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 gutten vår på 3 1/2 år begynte plutselig å hylgrine, gikk inn på rommet og neseblodet fosset ut. (jeg følte i alle fall det...) Det rant veldig i 10-15 min, prøvde å klemme ved neserota o.l. men ingen ting hjalp. Uff, syntes synd på han! Ville selvfølgelig ikke ha noe foran nesa, og ropte "eg brenne opp i nasen". Var sikkert ekkelt, stakkar. Hva gjør dere hvis de blør neseblod? Og er det noen av deres barn som blør ofte? Gutten vår blør lett neseblod, men har aldri vært så mye som nå! Sovnet nå, men får gå inn og sjekke han igjen snart...
imsis Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 gutten min på 4 blodde sånn type, strut neseblod fire ganger i nesten 20 min på et døgn. ringte legevakta og spurte hva jeg skulle gjøre, de sa bare at jeg skulle holde ved det første "leddet" på nesa, der nesa begyner å bl smalere, og holde hodet litt framover, ikke bakover for da renner det i halsen og kan kaste opp, og det ser ikke bra ut! Og hold i 20 min og ikke slipp for å se om det har sluttet. går jo ikke å holde i 20 min men gjør et forsøk:-) Lykke til!
*gruffalo* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 ja, prøvde liksom å holde...men lettere sagt enn gjort. Måtte jo bare sjekke i håp om at det va slutt...og at gutten kunne "slippe løs". Men skal holde enda lenger neste gang det evt skjer da:) Takk for tips!
Joda, jeg vet best! Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Sett ungen ned på en stol, klem på nesa og få ungen til å bøye hodet ned mellom beina. Klem øvert på nesa, der beinet er. Klem en stund etter at det har sluttet å blø også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå