Gå til innhold

KJEMPE lyst på svar her jenter!! *fortvilet*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har laange intervaller mellom mensen??

har ikke peiling på hverken mensen eller eggløsning jeg..:/ uff.. føler jeg kjører i blinde..!

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å stabilisere syklusene?

intressert ALLE svar ang. dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en tur til lege for sikkerhetsskyld er lurt?

Skrevet

Hvis du begynner på p-piller vil den stabilisere seg, da har du jo fast syklus på 28 dager.

Skrevet

Kjøp deg en ladycomp eller babycomp for å få oversikt over dine sykluser.

Skrevet

Hvor lang intervall har du?

Jeg pleide å notere når jeg fikk mensen, for da så jeg hvor mange dager det var i mellom, på det meste var det på 42 dager, men som regel ligger det på 32 - 34 dager.

For å finne EL (eggløsningen) så måtte jeg kjøpe EL-tester (CB digital brukte jeg), de slo som regel ut alt fra dag 16 til dag 18.

Hvis du ønsker å stabilisere syklusen så kan du begynne med p-piller, men høres ut som dere prøver å bli gravide, siden du spør om EL ;O)

Skrevet

Hadde ike mye styr på menstuasjonen da jeg ble på vei med nr 3, men etter 3 mnd så satt spira.Forsøk samleier hver 2-3 dag over en lengre periode hvis du er veldig usikker på når du har eggløsning.

Hvis dette ikke lykkes i løpet av et års tid så bør man koble inn lege.,

Skrevet

Takk for svar:)

ja vi prøver å bli gravide! virker bare litt håpløst, selv om vi fikk det fint til med 1.mann, så har vi ikke SÅ mye overskudd nå lenger:P

ang. syklusene så er det alt fra annen hver til hver 3-4 mnd..

var hos lege før 1.mann, og han sa at alle hormonnivåer så fine ut, (har hatt dette problemet alltid)

lurte bare på om det finnes noe som gjør at en får eggløsning normalt hvis dere forstår..!:)

Skrevet

Jepp, og har aldri peiling på den fordømte syklusen min selv ;)

Har snakket med lege ang det, og hun sa at enten måtte jeg prøve p-sprøyte (uaktuelt, grunnet bivirkninger) eller p-plaster, piller eller kjøpe en sånn dings for å finne ut når jeg har eggløsning.

Men, hun sa også at hadde det ikke bedret seg innen jeg ble 21år så kunne det bli tatt noen tester for å sjekke litt og lign..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...