Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Dvs. er helt vanlige folk uten noen mulighet for å arve et selskap eller store penge summer, men bygge seg opp fra null. Helt uten å vinne penger. Den første kneika aksjekapital på 150 000 og så derfra og opp til 1 mill, Derfra kan man jobbe seg opp til nærmet ubegrensa rikdom og kapital ved hjelp av kløkt, noe galskap, tørre ta risiko og ha et rimelig edruelig forhold til bruk av penger.privat.
ragna Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 egentlig ikke. hvordan det? planerer dere noe?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Lurer sånn generelt, hvilke ambisjoner småbarnsmødre/ foreldre har.
ALIICE Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Jepp, skal bli rik jeg! Har gifta meg med en mann med mye penger, så dette skal nok gå greit tenker jeg=0)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Jeg visualiserer pengene inn på min konto stadig vekk så i henhold til the secret skal jeg bli rik når som helst.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Har forresten inen motforestillinger om å bli "rik" selv, har et realistisk syn på det, krever endel, men hvis man ofrer litt og tørr ta noen sjanser så er det ikke umulig. Mange av de største starta med to tomme hender, hvorfor skal ikke andre klare det? Ser mest på eiendom selv da, til nå har vi to hus og relativt lite gjeld, men skal etterhvert kjøpe mer eiendom( til utleie) når vi har pusset opp og fått verdistigning på de vi har, er godt i gang.
Loglady Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Har du også klistret en milliondollarsjekk i taket over senga?
ragna Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 vel, har ambisjoner om å fullføre studiene (som er ferdige om 3 år..minst) får en grei inntekt ved å ta dette studiet, men jeg tar ikke studiet for å bli rik, jeg tar det for å realisere meg selv. men hva mener du egentlig? at alle ambisjoner handler om penger?
Ikkelektuell Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 I taket, i speilet, i kjøleskapet og på do. Skulle tro det begynte å rulle inn snart.
ragna Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 jøss, så det er der millionsjekken kommer inn altså. samboer har smuglest the secret den lille luringen. har lurt på hvorfor han smiler opp mot taket mens han ligger i senga, mmmmm min første million mumler han om.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Overhode ikke :-) Har tenkt å jobbe med en ting og bli rik på noe helt annet :-D Rik med den utdaninga jeg får blir man aldri når man skal jobbe innen helseservice i hvertfall. Da må man satse på andre ting. Men det er ingenting i veien for at man kan jobbe med det man liker og har lyst til samtidig som man jobber seg opp en formue på annet vis. Men spørsmålet i denne runden var rettet mot penger og rikdom ja. Jeg vil at mine og samboerens etterkommere ( barn, barnebarn++) skal være sikret økonomisk i lang framtid etter at vi har gått bort. Og trolig kan det lønne seg å ha MYE penger når man blir eldre og kansje syk så man har råd til den BESTE behandlingen uansett hvor den kan fås, også hvis barn/ barnebarn/oldebarn skulle bli syke. De skal slippe helsekø og ha mulighet til å få den beste behandling selv om det skulle koste. Ambisjoner om rikdom kan dreie seg om mer enn råd til kul bil, kul båt og stort hus, det er ikke det som er viktig for oss, men å ha råd til livsviktige ting når behovet melder seg. Greit å ha råd til private pleiere med dagens helsevesen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Akkurat DET - har jeg planer om. Noen som kan skaffe meg de 150 000 - for det er jo bare det veien til rikdom koster!!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Det er akkurat det som er greia, klare skaffe de første 150 000 og så videre den første millionen...klarer man det uten å vinne penger eller arve/ rane en bank så er mye gjort. Noen metoder for å komme til 150 000: Satse penger man har råd til å miste på aksje ( feks starte med 10-15 000. Eiendom med verdiøkning ( salg, eventuelt låne/ man bør da ta høyde for rente oppgang og synkende priser i eiendomsmarkedet og ikke låne opp huset til pipa. Langsiktig sparing, tar tid og er rimelig kjedelig..men funker det også.. Selv går jeg for en kombinasjon av disse 3...fordelt risiko, litt moro og endel sikkerhet. Når det er gjort så skal jeg starte på neste trinn ( gjør dette sammen med min kjære selvsagt, kunne noe fra før og har lært mye av han, han er en trollmann med penger). da er planen å kjøpe opp et større hus med fler leiligheter for så å leie ut og så videre...kjøpe enda mer og leie ut..etterhvert starte med annen virksomhet.,
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Jeg forsøker å stå på litt flere ben når det gjelder selvstending næringsvirksomhet - men hvor pokker blir det av inntektene da?? Såå mye jobb, for så alt for lite.... Planen er å bygge meg opp økonomisk, ja faktisk helt i fra skrætsj, for så å oppnå de magiske kronene til aksjekapital, slik at jeg kan få inn mer kapital i fra investorer og ta det videre derfra... Målet er helt klart å bygge opp noe som på sikt, gir rimelig god avkastning... Men du verden så vanskelig det er.... Og midt oppi det hele ønsker jeg samboer ut av huset... det koster formidable summer for meg... vet da fanden hva jeg skal gjøre...
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #15 Skrevet 13. januar 2008 Det er nok ikke så lett hvis man er alene om det nei, men ikke umulig. Krever bare at man må omprioritere endel. Kan du holde ut med ham noen år til??? Sånn at du får klora til deg litt mer penger....hehe..neida...blir vel feil det også. Selv skal jeg gå litt skole og ta en helt vanlig "lavtlønna" jobb som jeg vet jeg kommer til å like, samboeren jobber endel n, men han skal ta det roligere han også når vi har kommet over første kneika. Vi fikk et stort tilbakeslag og tapte endel penger ( han drev butikk og en av de ansatte stjal endel penger, hade ingen beviser da og han måtte skyte inn det som manglet) i ettertid har den nye sjefen tatt noen i å stjele..trolig samme person siden det hadde pågått lenge...men men..sånn er livet... Vi har starta på nytt igjen..og gir oss ikke.. Så ikke gi opp! Husk at mange av de virkelig store har gått på mange smeller og klart å kommet seg opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #16 Skrevet 13. januar 2008 stå på du også! :-) om vi virkelig vil, så får vi det kanskje til!! :-) Som du sier er kunnskap viktig her - det er viktig å lese masse artikler og annet for å finne de beste rådene og de beste veiene å gå. Noen har gått dem opp før oss - vi må bare finne kartet de brukte!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2008 #17 Skrevet 13. januar 2008 har ingen ambisjoner om og bli rik. bare og kunne leve i konstant overfold :-) det eneste jeg "mangler" om man i det hele tatt kan kalde det en mangel. er og eie egen bolig. vi bor i Norge for pokker, hva skal vi med rikdom? har ikke 95% av oss alt fra før?
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #18 Skrevet 13. januar 2008 På et vis har du rett, en på et annet vis feil..viser til et innlegg lengre opp. Med tanke på alderdommen og familiens helse så er riksom en svært god forsikring om at HVIS noe skulle oppstå så har man råd til å skaffe den beste behandlingen kjapt uten å gå omveien i helsekøene. Jeg vil også ha råd til private pleiere og mulighet til å få den pleien hjemme i egen bolig når den tid kommer uten å være en byrde for familien. Jeg stoler ikke på det offentlige helevesenet...enkelt og greit! Synes det er mye sparing og alt for sen behandling. Trolig kunne min farmor som døde bare 65år gammel lev lengre hvis hun hadde fått legetime i tid og bedre behandlign enn den slakteren av kirurg som feilopererte henne slik at de siste 2 1/2 åra av livet hennes ble en eneste sammenhengende lidelse. ALDRI igjen, jeg skal ha råd til å sende eventuellt min mor, far, svigermor/far, søsken til den BESTE behandlign, uansett hvor! Det er mitt mål og min hovedmotivasjon for å bli usmakelig rik..og rik skal jeg fanden ta meg bli. Er veldig nær første "merke"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå