Gå til innhold

parforholdet, hvordan går det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krangler/diskuterer dere mye?

Hvilken periode var værst/er værst?

Hvordan har dere løst evnt konflinkter?

Hva har dere kranglet mest om?

Har dere hatt like mye sex som før?

Hvordan syns du i bunn og grunn at parforholdet fungerer nå etter du har fått barn??

Spør disse spm for å se om det er noen som sliter med det samme som oss...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diskuterer kanskje mer enn før, i og med at det er mer som skal fordeles mellom oss voksne, og mer annsvar osv.

Når barnet vårt var rundt 6 mnd ble det kanskje mer krangling/diskutering enn ellers.. Dette har kanskje ikke gitt seg noe enda heller, (9mnd nå).

Men ser alikevel ikke på dette som noe problem, tror alle diskuterer en del.

Vi diskuterer nok mest fordeling av hva som skal gjøres i hjemmet. Pappan mente at han var på jobb hele dagene, og at jeg gik hjemme og "sullet" og at jeg derfor burde ha goood tid til å gjøre det som måtte gjøres hjemme.

Dette forandret seg faktisk når han fikk en uke med pappa permisjon mens jeg var i arbeid.

Men! Vi har faktisk hatt mer sex enn før. Hadde ikke sex før lillegutt var 5 mnd, grunnet en del plager nedentil. Men når dette kom seg så ble det mer sex enn tidligere ja:)

Vi løser konflinkter med å snakke sammen, da blir det ofte en god del diskusjoner, frem og tilbake osv. Men som sagt, så har vi ikke hatt de store kranglene heller.

Parforholdet fungerer godt, men jeg savner litt flere kompliment, å det å bli sotte pris på o.l.

Hvordan er det i ditt parforhold nå da?

Skrevet

Her er det dessverre ingen parforhold for tiden. Har to barn og det går i ett hele tiden, den ene er veldig krevende og har vært det siden fødsel. Har ingen avlastning, så det er derfor vanskelig å komme seg ut bare vi to. Dette tærer jo litt på og skaper en del frustrasjon, men vi trøster oss med at dette blir bedre etterhvert.

Skrevet

Vi krangler nok ikke så mye, men vi kan diskutere ganske heftig iblant. Jeg opplever nok kanskje at det blir litt mye "kjerringarbeid" på meg, og det liker jeg jo ikke. Dessuten har han en tendens til å erte meg for sånt som jeg har dårlig selvtillitt for, og det har ført til noen barseltårer, må jeg innrømme. Jeg vil si at de første månedene var verst for oss, for da var vi så slitne hele tida, og det var så mye nytt hele tida. Men vi forsøker å prate sammen, og fortelle hva vi føler. Det hjelper. Og sexen... Det blir kanskje ikke like ofte som før, men det er mest på grunn av at vi er så slitne. Lysta er der, mye takket være kjæresten, som er flink til å flørte og tafse og gi komplimenter.

Så, alt i alt, ting er litt tyngre, det tror jeg er ganske vanlig. Men vi har vært heldige. Vi klarer fortsatt å snakke sammen.

Skrevet

Vi kan snakke/krangle om nye ting nå ..

Men jeg synes ikke vi har det så romantisk lengre. Jeg tenner ikke så mye på ham eller motsatt. Tror det blir bedre etterhvert. Håper det ihvertfall...

Min baby er 3 mnd.. og den største romantikken har latt vente på seg sålangt..

Skrevet

Krangler/diskuterer dere mye?ja stort sett vær dag fortiden

Hvilken periode var værst/er værst?ble ille da sambo byttet jobb,da minsten var 3 mnd.

Hvordan har dere løst evnt konflinkter?jeg jatter bare med egentlig, er drit lei sur kall m/kort lunte.

Hva har dere kranglet mest om?at han gjør lite hjemme,steller aldrig onga,han bruker mye penger,har lite tålmod me 2 åringen,han kjefter mye.

Har dere hatt like mye sex som før?næi frister ikke,hadde mye sex før jeg ble gravid med nr 2. men kan være for at han maser mye om det, å da mister jeg lysten rett og slett.

Hvordan syns du i bunn og grunn at parforholdet fungerer nå etter du har fått barn?? det går ganske bra i gode perioder,han har fått beskjed om å sjerpe seg, så vi jobber med det. han sjønner ikke at jeg blir sliten av å være hjemme med 2 små stort sett alene hele tiden. men han er flink til andre ting da. gir jo komplimenter og han kan jo være flink med onga å:) vi har ikke mye alenetid,men prøver å se en film sammen når han har fri fra jobb:)

Skrevet

1- svært lite ,gjør vi det er det kanskje litt bjeffing for at vi er slitne;-P, men det går fort over!!!

2- Kanskje fra 1-3 mnd da far var veldig usikker å jeg ble frustrert ,,men har ikke hadd noen verst periode:

3- Vi diskuterer å blir enige..

4- PENGER!!! ØKONOMI...

5- Nei ikke nært like mye, men mye bedre sex faktisk.. men er ganske slitne ,men prøver så ofte vi gidder;).. lysten er der iallefall!!!;)..

synes det fungerer like bra! selv om vi har mindre tid til bare oss, så prøver vi å være flink til det.. blir mye baby hele dagen så etter 19 er det vår tid;)

egentlig ser jeg jo at vi har det veldig bra;-D.. etter så mange år!!!

Skrevet

1.Nei krangler gjør vi vel i grunn svæært sjelden.. Men vi har mange artige diskusjoner. Synes i grunn det er fint jeg da, at vi fortsatt har ting å prate om..

2. Tja i utgangspunktet har mange ting vært tøffe, men føler at forholdet vårt har vært sterkt gjennom alt i grunn. Men det er klart vi blir slitne, og at det er lett å bli irritert på ting man i utgangspunktet ikke bryr seg om. Tror i grunn det verste er når vi begge ønsker å gi hverandre litt ekstra, også må det stedet brukes på andre som trenger det mer

3. Har ikke hatt så alvorlige konflikter

4. Hadde en kort periode der vi var litt uenige om det å si fra når man kom senere til avtaler osv. Penger , tid, aktiviteter osv snakker vi mye om, men føler i grunn ikke at det verken er krangling eller diskusjon. bare meningsutveksling

5. sexlivet føler jeg går opp og ned. sexen er alltid bra, men merker at det i perioder er mer/mindre

Føler at vi er heldige som har tre flotte unger og hverandre. Tror vi begge harr fått se kvaliteter og egenskaper hos den andre som aldri ville kommet til syne uten barn. vi savner å ha mer tid til hverandre og barna, og håper det kommer litt mer etter hvert

Skrevet

Har foressten så og si aldri barnevakt (maks 2-3 ganger i året) så vi er ikke mye ute bare vi to. Men er veldig glad i å se film her hjemme, så vi har date så og si hver helg

Skrevet

Joda, syntes det går greit jeg........masse nytt betyr nye utfordringer, men så lenge man klarer å snakke sammen, tror jeg mye er løst....

Vi diskuterer nok litt innimellom, men kragler ikke......Det løser jo ikke noe uansett..får bare masse dårlig samvittighet da..og negative følelser er ikke bra, man får såååååå dårlig energi av det...:)

Når det gjelder kveldstid sammen, så har ikke vi hatt så mye av det, siden gullet vårt ar lagt seg på samme tid som oss(bortsett fra den siste uken da..)Men vi koser oss for det:)

Sex har vi ikke like ofte som før nei.....man har liksom annet å "susle"med nå...men av og til blir det jo selvfølgelig..Har hatt en del trøbbel i underetasjen etter fødselen jeg, så det tok litt tid før vi prøvde oss..og det er fortsatt ikke helt bra der...TTT: Ting tar tid!:):)

Skrevet

Jeg som skrev hovedinnlegget=)

Det har blitt en del diskusjoner, men det har heldigvis blitt bedre. Gullet er 4 mnd og syns egentlig de 3 første mnd var værst... masse besøk samt at vi var veldig slitne begge to. Det var utrolig slitsomt, og jeg følte en stund at han bare tenkte på seg selv... altså nå var HAN sliten så da gikk han å la seg uten å tenke på meg liksom... Etter vi fikk snakket omd et har han blitt mye flinkere til å spørre om vi feks skal sove en time hver osv... Bare det at han SPØR, syns jeg hjelper utrolig masse:) Også prøver jeg å komme med ut en tur alene 1 gang i uken... en sånn times tid bare...

Sex blr sånn 3 ganger i uka cira, før hadde vi hver dag.. også i svangerskapet. Så det er litt rart...men lysten er der, men vi er ofte så slitne når vi legger oss at vi sovner før vi kommer i gang;) hehe...

Skrevet

har det stort sett bra. men ingenting er perfekt. jeg har litt temperamang og noen ganger om jeg drikker eller om noe veldig plager meg får jeg noen utbrudd. da tror han at jeg er scitzofren... hehe

Skrevet

vi har sex sirca 2 ganger i uka ... enn dere??????

savner virkelig sex---

Skrevet

Vell, vi har det igrunn veldig bra!

Men såklart, er en del mer diskusjoner ute å går, i å med at det trengs sammarbeid osv. i alt omtrendt når man har barn. Hehe ;-) så er vi ikke enige, stiger såklart tempen litt...

Den siste tiden har det kanskje vært litt mere "flatt". Gjort vårt, å bare er der. Vært litt mer venner enn kjærester, men det er jo igrunn normalt i perioder når man har småbarn...

Vi pratet fra 11 om kvelden til halv 9 neste morgen, å fikk fikset opp i ting og tang, så nå er det på rett kjøl igjen:-)

Virkelig viktig å gjøre litt "kjæreste ting" av å til altså! Det merkes at det er en stund siden vi gjorde noe sånt sammen, som å gå på kino, spise ute osv. ;-)

Sexen er råbra, akkurat som før! Så den står støtt gitt. Hihi.

Skrevet

Jeg og kjæresten har det enda bedre enn før vi fikk barn. Krangler aldri, men kan diskutere kanskje en gang i måneden. Sexen er som den alltid har vært, en til to ganger om dagen :)

Skrevet

Til å begynne med gjorde vi det, men nå (etter 8 mnd) er det omtrent som før.

De første tre-fire mnd (hadde kolikk barn, så vi var slitne og trøtte konstant, og veldig irritable på grunn av det.) Og ved 6 mnd da vi skulle ordne med søvn og ble ikke enige om metode...

Snakket om det, funnet ut at vi bare må ta tiden til hjelp.

Oppdragelse... Soving og spising.

Ellers veldig hverdagslige ting, om oppvask o.l. ( i den perioden vi var mest slitne)

Nei, jeg har mistet lysten veldig. Hadde tidligere ca annen hver dag, nå kanskje en gang i uken. Håper på litt oppsving når ammingen er over...

Hvordan syns du i bunn og grunn at parforholdet fungerer nå etter du har fått barn??

Føler at det er satt litt på vent siden vår lille krever så mye av oss. Men synes ikke det gjør så mye. Det blir bedre og bedre jo eldre hun blir.

Skrevet

Ja! Fordi jeg er så nærtagen og han liker å tulle.

Vel, helt frem til nå. Nå er hun 4 mnd

Vi furter noen timer og truer med det ene og det andre. Selvom vi begge ikke mener noe av det vi sier og gjør det samme hver eneste gang vi krangler.

Jeg anklager han for å se på andre damer og motsatt.

Vi har som oftest noen form for sex hver dag eller annen hver dag. Vi har alltid bra sex.

Mye bedre. Jeg elsker mannen min for at han gav meg den perfekte likke jenta mi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...