Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 vi venter barn nr 2, jeg er 4 mnd på vei. Jeg blir mer og mer irritert på samboeren min. (Nesten) hver gang jeg ber ham gjøre noe sammen med sønnen vår, bade ham, gi ham kveldsmat, whatever, later han som om han ikke hører. Blir plutselig veeeldig opptatt av tvèn. Han vet ikke når gutten vår fikk ren bleie sist, når han fikk mat sist, osv. Samboeren min er på jobb om dagen, og jeg er arb.ledig. Helt greit at jeg gjør det meste hjemme, det er ikke det jeg mener. Men det irriterer meg når han har selektiv hørsel og ikke engasjerer seg i ungen vår. Jeg lager mat, vasker og alt det der, så hadde vært hyggelig om han kunne gi ham mat en sjelden gang. Kunne godt gjort det av egen fri vilje også, ikke fordi jeg ber ham. Men det må jeg jo gjøre, når han ikke vet når han fikk mat sist. Er jeg kravstor? Jeg maser ikke dagen lang, vet at han er sliten når han kommer fra jobb. men litt engasjement hadde vært veldig greit. Hva skal jeg gjøre for å gi ham et tupp i ræva?! Og ikke vil han snakke om navn til nestemann heller, og spør aldri om jeg har kjent spark osv. Vet ikke, jeg blir bare skuffa, hadde ikke sett for meg at han skulle være så likegyldig. Vi har vært sammen i mange år, og det har alltid vært han som har snakket om å få barn. Og når de kommer, gidder han ikke spørre hva vi har gjort idag, har han spist mye middag, har han blitt bedre i magen. Faen og, håper det blir bedre når babyen kommer.
<3 qleopatrice <3 Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Han må du ta et skikkelig oppgjør med snart!! Det er hans unge også. Vi deler her i huset, og nå er jeg gravid og har kraftig BL så det er han som må støvsuge og vaske her...han tar kveldsstell på jenta og jeg legger henne og tar kjøkken. selv om han jobber fullt og overtid.... Du er gravid og han skal varte deg opp... Snakk med han på skikkelig måte, spør vanlige spm om hva han synes om fordeling og prøv å legge det frem på en fin måte så han ikke går i forsvar med en gang... Si hva du synes er feil. Men prøv inngå kompromiss med deg selv ikke forvent for mye...da kan du fort bli skuffet ;( Håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Jeg kjenner meg SÅ igjen!! Han gjør ditt og datt når jeg ber han om det, men det ender ofte med en krangel for jeg føler jeg må mase på han for å få ting gjort. Og når først diskusjonen er igang (f.eks. ikveld når jeg spurte om han heller kunne bade sønn vår enn å sitt m dataen) ble han så irritert at han gikk å la seg. Men av prinsipp nekter jeg å gjør all husarbeid selv om han jobber (jeg studerer nettbasert og er derfor mye hjemme). Hvis jeg har tatt klærne sist eller vaska kjølkkenet etter forrige middag sist - så gjør jeg det ikke neste gang. Og tilslutt reagerer han på rotet, da minner jeg han på at JEG GJORDE DET SIST. Høres nesten litt barnslig ut, men av prinsipp må han også ta litt ansvar. Be han gjør ting med ungen deres for demmes del (kontakten mellom han og ungen). Jeg har fem søsken. Mamma gjorde alt for oss, pappa lå på sofaen og gjor ingenting. Er det tilfeldig at alle oss har best kontakt me mamma og alltid bor hos ho når vi er hjemme på besøk? Du må bare vær sta og forlang ting av prinsipp. Håper det bedrer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå