Puppesnuppa Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid(4 uker), og er forferdelig forkjølet og sinnsykt snørrete. Har de 2 siste dagene brukt lillegutts nesespray Rhinox((0,1 mg) 3-4 ganger om dagene. Bør jeg slutte med det?
Spikeldi Gamle Øk Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Det er helt normalt å bli potte tett i nesa når man er gravid Det er lurt å gå over til saltoppløsning istedet for vanlig nesespray så kjapt som mulig for å unngå at slimhinnene slutter å fungere uten Rhinox o.l. Det er visst inntil ti dager man kan bruke Rhinox og lignende produkter før man bør slutte eller bruke saltvann istedet. Og vær forsiktig når du snyter deg - det er veldig lett å blø neseblod når du er gravid
*gurimallaika* Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Ser ikke noen grunn til at du ikke skal bruke nesespray så lenge du er forkjølet. Det er først senere at man begynner å få problemer med nesa pga graviditeten. Grunnen til at man blir anbefalt å ikke bruke nesespray mens man er gravid er at det er vanedannende. Nesespray påvirker ikke noe annet en nesa, så det er ingen fare for fosteret. Jeg er avhengig, og da jeg ble gravid med guttungen fikk jeg beskjed av legen min at det gjorde ingenting for det var så mye annet jeg kunne ha vært avhengig av som er mye værre enn det. Bruk det så lenge du er forkjølet. Føler du behov for det etterpå kan du prøve å gå over på saltvann. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå