mamma sin kompis Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Ja, må man det?? i år har jeg rett til 5 uker ferie, men kommer til å være i mammapermisjon da. Og regner med at det fort kan bli en svangerskaps sykmld før vinteren er omme.
~sjiraff~ Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Må og må... Du kan jo risikere og miste disse ukene om de ikke tas ut... Det er forskjellig praksis ute og går. Noen steder får man overført et visst antall dager til neste år. Andre steder kan mån få ferien utbetalt i penger. Men hvis du skal ha permisjon, hvorfor avbryter du ikke bare permisjonen i 5 uker og tar ut ferie? Fullt mulig det, da forlenger du jo permisjonen med 5 uker.
mamma sin kompis Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Slik ja!! takk for hintet. Viste det var noe slikt man kunne gjøre, men kom ikke på det. Da kan jeg jo ta ut ferien min + permisjon i år, og til neste år etter permisjonen ta ut ferie. For man har jo krav på ferie etter permisjonsåret oxo. Selvsagt uten lønn. Blir ikke store slompen av feriepenger av fødselspenger. Du verden hvor fort man klemmer slike ting.... TAKK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå