Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hva synes dereom bruk av lakserolje for å sette i gang fødselen? Noen som har erfaringer med det? Har termin om 3 dager, og veldig lei!
rigmora :-Oline-: Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Eg tenke huff! Mor mi gjorde d når eg va i magen henna, og eg va født på 36 min..VELDIG intens og rier i ett sett dei 36 minutta!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 tror ikke det er så farlig å ta det,hvis du er moden.leste om en her som fikk det på føden og reiste så hjem for å vente på riene,men om de kom vet jeg ikke.hun fikk ca,2 spiseskjeer
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Takk for svar. Mulig jeg prøver det i morgen. Er litt redd for styrtfødsel, men det komer vel ann på mengden man tar?
rigmora :-Oline-: Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 må og få med ja at mor mi tok en GOD del.. ho hugsa ikkje akkurat ko mykje, men d va vertfall meir enn anbefalt..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Har sagt det før og sier det igjen: hvis det er din første burde du vurdere det nøye. Du burde også være sikker på at du er moden. Jeg tok en ss to kvelder på rad med nr 2 og hadde en veldig fin fødsel, men hadde misfarget fostervann. Jeg var på overtid og var moden, så tror nok at jeg hadde født uansett ganske snart, men at lakseroljen hjalp litt på. Vær bare forsiktig, og hvis ikke noe annet skjer enn at du springer masse på do, burde du vente litt før du gjør noe mere.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Jeg ville ikke tatt sjansen på kombinert diare og fødsel...
Lene 1. Mai Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 NEI ikke gjør det! Det kan øke risiko for både det ene og det andre (skade på fosteret, etc). Ikke bare en styrtfødsel. Har hørt mange skrekkhistorier, så uansett hvor utolmodig jeg er hadde jeg aldri forsøkt det. Er du ikke moden kan du risikere å allikevel får rier, noe som igjen kan føre til voldsom revning... Selv om mange har "gode erfaringer" med lakserolje, skal du huske på at det også er mange som har dårlig erfaring med det! Ingen vits i å risikere det spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå