Gå til innhold

til dere slitere....hvordan var d å bli gravid me nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

vi sleit i 6 år før spira endelig satt og sitter her nå med verdens nydeligste gutt på 4mnd:)

har allerede begynt å tenke på nr. 2 selv om vi ikke prøver enda da....det jeg lurer på er om dere som brukte lang tid med å bli gravid første gang, brukte like lang tid med nr. 2?

setter pris på tilbakemelding:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi forsøkte i 2 år med førstemann og 3 mnd med nr.2! Du kan tro vi ble overrasket, men utrolig glade!!!

Skrevet

ja d kan jeg tenke meg:)

jeg har nemlig en teori om at når man først har blitt gravid, så er det lettere å bli det igjen....håper i alle fall d, har ikke lyst å vente 6 år til!!!

Skrevet

Jeg har en venninne som prøvde i 2 1/2 år, tok til slutt ivf og fikk en skjønn liten jente. De begynte å prøve igjen med en gang hun fikk tilbake mensen (5 mnd etter fødsel) for hun trodde at det skulle ta lang tid med nr 2 også (de trodde egentlig at de måtte gjennom ny ivf). Ble gravid etter 1/2 år! :-)

Skrevet

så bra å høre da:)

håper at det går fort....vil helst ikke ha for mange år imellom visst vi skulle være så heldig å få en til:)

Skrevet

4 år på første (2 SA + pergotime) og nestemann kom på et forsøk (ikke planlagt ,-) når nr 1 var 8 mnd...sjokkartet kan du si...gynekologen som har fulgt oss hele tiden ble nesten rørt når jeg kom inn og forkynte "obs jeg er gravid visst". Selv om det ikke var planlagt og livet blir litt snudd på hodet så føler vi oss utrolig heldige for å få to barn. Trodde lenge vi skulle forbli barnløse og det var en stor sorg. Og den store lykke det er å få barn kan ikke beskrives...selv om jeg gjerne kunne hoppet over en fødsel til...

Skrevet

ja etter 6 år med prøving skulle vi til å søke prøverør, fikk time og alt, men rett før vi skulle inn så satt spira på naturlig vis:)

kjenner meg igjen i følelsene dine "to tette og en badehette"!!! var kjempe lei oss og trodde at vi aldri skulle bli foreldre, men heldigvis så ble vi det:) er en helt utrolig følelse å ha blitt mamma:)

hvor er du fra forresten?

Skrevet

Vi brukte 3 år på førstemann. Spiren satt til slutt på første prøverørsforsøk. Med snuppa fikk vi det til etter 3 forsøk med naturmetoden. :)

Skrevet

Vi brukte 3 år på førstemann. og 6mnd på nestemann. han kom som en overraskelse. men glad for det nå:)

Skrevet

2,5 år med den første- var utrolig trist og trodde ikke vi kunne få barn- men så skjedde det helt ut av det blå! Lykke! Da han var født ville vi ikke vente lenge med å prøve, tilfelle det tok lang tid igjen. Da tok det bare 5 mndr--- Er veldig takknemlige foreldre til to med to år mellom.

Skrevet

Vi holdt på i 2 år før førstemann satt, nummer to ble til når vi faktisk brukte prevansjon så den har vi ikke prøvd i hele tatt.

Når jeg fortalte det til legen lo ho litt og sa at det ikke er første gangen ho hadde hørt det.

Kjenenr også ei som måtte til med hormonbehabdlinger og prøverør før ho fikk første og andre barnet. Og så plutselig en dag oppdage at ho var gravid, var da 4 mnd på vei med nummer 3. Joda ho hadde hangla lenge men er jo ikke rart at ho ikke tenkte graviditet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...