Gå til innhold

oi.. stor baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på 3d ul 20.des da veide baby nesten 1400 og han sa den kom til å ligge på 3800 ved fødsel. var på vanlig ul i går og da sa han at baby veide nå 2700!! synes det var mye!! (han sa ikke hvor mye den ville ligge på rundt fødsel.) men var ikke mer enn ca 32cm lang. noen andre som har hatt nesten samme mål, hvor mye har babyen liggi på ved fødsel da? er i uke 32.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2700 g var mye vekt på 32 cm - er ikke alltid disse ultralydestimeringene stemmer altså. Jeg fikk det flere ganger sist pga komplisert svangerskap. De som foretok ultralydestimeringene mente jeg kom til å få en liten gutt, men jeg fikk en HELT gjennomsnittlig og velskapt gutt to uker før ultralydtermin.

Jordmor som bare kjente på magen mente hele tiden at disse ultralydestimeringene måtte være feil. Hun syntes han kjentes helt gjennomsnittlig ut, og det var han jo :)

Skrevet

ja jeg synes også det var veldig mye, har jo nesten fordoblet vekta si på en mnd, trudde ikke det skulle gå så fort. hvis det fortsetter sånn de to siste mnd blir baby over 5kg! det kan umulig stemme hehe (håper ikke det ihvertfall) da blir det keisersnitt!

Skrevet

Hihi, uansett er det ikke vekta til babyen som har noe å si når du føder - men hodeomkretsen *Au* Hilsen meg som veide 5050 gram da jeg ble født, mamma hadde en helt fin fødsel, jeg hadde nemlig ikke så overvettes stort hode ;)

Skrevet

hehe ok, får håpe på lite hode da=)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om 2900 (legen da sa at det var ikke såååå ille) når jeg var 33+4, for en uke siden var hun ca 20% over gjennomsnittet, men vet ikke helt hvor mye det vil si selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...