Gå til innhold

Folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skadelig å gå for lenge på folat eller kan jeg ta det et helt år hvis jeg vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke skadelig:)

Får du for mye i deg, så skiller kroppen det ut. Så det er ingen fare:)

Skrevet

dette har jeg tenkt en del på og! Jeg begynte å ta folat når jeg slutta på pilla i juni. Men denne mnd har jeg ikke tatt noe, var redd det ikke var bra å ta det for lenge..

Men viss det ikke har noen betydning, bør jeg kanskje beynne på det igjen?

Skrevet

hvilke merke/slag heter folaten dere bruker? jeg bruker noe som heter, folat og omega-3...gul pakke..

Skrevet

jeg bruker en type som heter Prevent , folat. Det er i en hvit boks.

Skrevet

Jeg leste et sted at i USA anbefaler de *alle* kvinner som kan bli gravide å ta folat... selv om de bruker prevensjon. Med tanke på at det er ganske mange som faktisk blir gravide mens de går på prevensjon.

Så nei, det er ikke farlig å ta folat over lengre tid! Mange får i seg for lite folat gjennom kosten uansett, og tar du for mye, skiller kroppen din ut det gjennom urinen. Men jeg leste på pakken på folaten jeg kjøpte nå (kjøpte et annet merke enn tidligere) at man ikke burde ta dette tilskuddet samtidig med andre kosttilskudd som inneholdt folat over lengre tid, da det kunne nedsette opptaket av vitamin B12... noen andre som har hørt om dette før? Jeg spurte en farmasøyt da jeg kjøpte folat første gang, og han sa det ikke var noe problem å ta folattilskudd samtidig med vanlig multivitamintilskudd. Noen som har hørt noe om dette før?

Skrevet

Når bør man begynne å ta folat hvis man tenker på å begynne med barn i nære fremtid???

Skrevet

Hvertfall når man slutter med prevensjon, eller 3 mnd før man planlegger å begynne prøving. Men mange sier 1 mnd før prøving også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...