Gå til innhold

Lillemann spysyk for første gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips. alt mottas med stor takk. jeg er klar gir han mindre doser med kokt vann veldig ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 år.. han sover nå.. men kom gjerne med tips

Skrevet

Det er iallefall viktig å få i han veske og da med sukker, (solbærsirup eller blåbærsaft er fint) eller cola uten kullsyre.

Kan være godt for dæm med noe salt også, ritzkjekse eller potetskruer brukes her i huset.

(grunnent til at jeg nevner sukker og noe salt er fordi dattra til ei jeg jobbet sammen med ble hentet i ambulanse med ukjent annfall og det viste seg å være veldig lavt blodsukker, og hun fikk beskjed om å gi barna saft med sukker når de var syk og gjerne noe salt, for å binde opp drikken pluss at de ble tørste av det)

gi små doser igangen, du må regne med åtørke litt oppkast i natt mest sannsynlig:)

lykke til:)

Skrevet

så anbefaler de å bland blå farri og eple juice for å bind magen:)

Skrevet

Blå Farris blandet med eplejuice anbefales av helsepersonell. Da får barnet i seg både sukker og salt samt veske. Faren med langvarig spysyke er dehydrering og forstyrrelser i veske/saltbalansen i kroppen. Det skal veldig mye til før det er fare på færde altså! :o)

Vi sliter med spysyken her i huset. Lillebror er bare 7 mnd så jeg ammer han bare ofte og har droppet annen mat.

Følg med allmenntilstanden hans, så lenge den er ok er det ingen fare.

God bedring til dere!!

Skrevet

Min har også spysyken nå (14mnd), fikk det i dag, han har fått saltstenger, vann, havresuppe med både melk og vann, alt det kom opp igjen, men basmati risen kl.18 holdt seg i magen ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...