Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal søke barnehage til småen nå, og er så heldig å bo i en by med full barnehagedekning. Det er mange barnehager i området, men vi aner jo ingen verdens ting om dem. Tenkte å stikke innom og se hvordan de virker - men hva bør jeg spørre personalet om? Hvordan blir jeg best kjent med barnehagene før jeg nå skal lage en prioriteringsliste? Syns det er så vanskelig...
LINDA*** Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Det samme har jeg spurt meg om. Kjenner ikke til hva som skjer i de ulike barnehagene eller hvordan personalet er. Så da blir det veldig vanskelig å velge. Og jeg har heller ingen jeg kan spørre her i min kommune om hvilken som er ok heller... MEN. JEg har gått inn på min kommune og sjekket. Der sto det en del. Dessuten har jeg ringt til en av barnehagene, bare for å høre hva de sa. Ikke det at jeg husker så mye av det nå da men, hehe.. De sa jeg kunne komme innom hvis jeg ville det. De fleste har hjemmeadresse www. .kommune.no. Eller så kan du bare søke på kvasir. Gudd løkk;)
Loppeline83 Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 De fleste kommuner har lagt ut litt info. om alle barnehagene i kommunen, og mange av de private har egne hjemmesider dere kan få masse ut av. Anbefaler deg å finne navn på de barnehagene som er nærmest der du bor, og "google" dem. Jeg ville også snakket litt med andre som har barn i de aktuelle barnehagene. Jeg jobber selv i barnehage (er ped.leder), og dette er det mange foreldre gjør nå for tiden, da det er mer konkurranse barnehagene i mellom pga. full barnehagedekning. Noen barnehager har også "åpen dag", før søknadsfristen 1.mars. Ellers er det full mulighet å ringe de barnehagene du lurer på, og avtale et lite møte. Det er fullt mulig å komme innom å kikke, hilse på personalet, stille spørsmål o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå