Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig babyer begynner å sitte selv? Gjør de det før de kryper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min satte seg opp selv da han var 6,5 mnd (hadde ikke satt han opp før det). Krabbet et par uker etter dette igjen.

Skrevet

fysioterapeuten på helsestasjonen sa at de skulle krype først og sette så opp i sittende stilling etter det, men vet at mange barn kan sitt før de kryper.

mange setter jo barna på gulvet med puter rundt, mulig de lærer det fortere da, men man trenger ikke stresse med det.

Skrevet

Mitt gudbarn satte seg opp selv sånn rundt 9 måneder, og kunne da også holde balansen selv. Hun satt før dette også, men da med litt hjelp - og ikke så god på balansen...

Min gutt på 6,5 måned er ikke i nærheten enda virker det som... Når han blir satt opp, bøyer han seg fremover (for å pirke på tærne liksom..) og velter over på sida:) Han får nøye seg med å rulle rundt på gulvet litt til!

Skrevet

Er nok veldig forskjellig når de sitter selv. Min første satt selv når han var 6 mnd og begynte og å krype omtrent på samme tid. Nr 2 krøp før han var 6 måneder, reiste seg opp da han var 6+1, er nå 6+3 og beveger seg langs bordet. Men sitte? Nei, det ser det ikke ut til at han er i nærheten av ennå.... pussige greier :o)

Har altså to som har vært motorisk tidlig ute, men etterhvert roet det seg med han første og ved 1 års alderen var han "litt mer som resten". Nå er han 3 og tidlig med noe, senere med annet og stort sett gjennomsnittlig med resten :o)

Skrevet

Gutten min reiste seg opp i vogna selv for å sitte da han var rundt 6 mnd. Han bare brukte masse krefter på å dra seg opp med armene. Og så satt han i selve vogna. Det har han gjort til nå som han er 8 mnd. Han satt selv i vippestol med masse støtte da han var 6,5 mnd.

Nå sitter han på gulvet selv og fikser balansen. Men a'mor har et godt øye på han hele tiden da! Herregud ;) Noen ganger tipper han helt rundt. Gøy å se at han innhenter balansen.

Skrevet

Gutten min er 7 mnd og sitter ikke selv enda,

men prøver å reise seg fra vippestolen da :o)

Skrevet

mi snuppa kryper rundt, sitter greit i stol,men glemmer seg vist hun sitter på gulvet..hehe detter da til siden..har satt seg opp selv 2 ganger, men detter selvom..hehe men er jo liten da, så det tar seg vel opp etterhvert:)

Skrevet

veldig individuelt visstnok!

snuppa mi satte seg opp ved rundt 5.5 mnd. Nå er hun 6.5 mnd og krabber...men kun hvis det er noe veldig spennende hun ser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...