Gå til innhold

hva synes dere om jentenavnet Helle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer dette navnet, men snakket med noen som mente dert var uansvarlig fordi noen også har dette som etternavn... Jeg synes det er nydelig, og ser ikke problemet. Setter pris på ærlige svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synest det er et veldig fint navn. Har også en veldig god venninne som heter det, og det gjør vel det hele finere i mine øyne :)

Skrevet

Det er veldig fint!:)

Det er flere navn som også er etternavn, synes ikke man skal tenke på det... Kjenner en gutt som heter Hilde til etternavn, om han kjenner noen som heter det samme, så hva så? Jeg hadde ikke tenkt på det i det hele tatt! Ville valgt det navnet jeg synes var finest, uansett! :)

Skrevet

Synes både Helle og Hella og Hedda og Ella og Elle er fine navn:)

Skrevet

takk for veldig hyggelige svar! da driter vi i vedkommende som mente at vi var i ferd med å gi jentungen et belastende navn...

Skrevet

jeg synes helle er kjempe soett, eneste betenkligheten er om hun blir en liten globetrotter senere i livet... ikke saa moro aa hete helle i et engelsktalende land... man reiser jo mer og mer...

Skrevet

Jeg kjenner flere som har Helle som etternavn, men jeg vet også om to i området her som har det som fornavn. Synes det er fint som fornavn, selv om det er noen som heter det til etternavn. Det gjør ikke noe, etter min mening da....

Skrevet

Så lenge hun ikke skal hete Helle til etternavn så syns jeg det er et nydelig fornavn.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi tenkte på dette, men kom frem til at hun 1) kunne presentere seg som Halle (som i Halle Berry) eller 2) hun kunne si HELL! og være stolt av det ("I am Hell") :)

Uansett betyr det lys eller klar på tysk. Det er jo fint.

Hilsen mamma til en Helle, som er fornøyd med navnet

Skrevet

Helle er et veldig koselig navn.

Ikke mye brukt idag heller, og det er et pluss!

Skrevet

Helle er veldig fint: )

For meg er det mer et fornavn enn et etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...