bambi på isen Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg får melding av min svigerinne (søstera til mannen min) om hvor deilig det er når hennes foreldre har ungene!! Idag hadde de hatt dem hele dagen, så hadde de funnet ut at de bare kunne overnatte!! Det har aldri skjedd med våre unger!!!! Nå bor vi langt borte fra dem, men de var her i 14 dager i forbindelse med jul, men de hadde bare ungene 1 dag fordi vi måtte på jobb!! Resten av jula hverken lekte de med ungene eller spilte spill med dem, eneste svigerfar gjorde var å herje å kile dem til de hyyyyyylte!! Dessuten når vi bodde i nærheten av dem (like nært som svigerinna mi), så passet de aldri ungene uten at vi skulle noe spessielt!! Mens hennes unger har de hatt mye, og til å med til fjells en hel helg! Er rett å slett misunnelig jeg!!!! Mine foreldre er ikke brukendes til noe, så jeg kan ikke hente hjelp derfra heller!!!!!!!!!!! Sukk!!
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Er det noe stor forskjell på dem i alder da-dine og svigerinnens sine?? Jeg rengner da med at du har oppdragne unger,så jeg tror jo ikke at det kan være en årsak. Jeg ser det selv med mine foreldre-de tar mine to nieser mer enn de tar sønnen min. Men det er en veldig logisk forklaring da-sønnen min er nesten 1år og niesene mine er 9 og 11! Så jeg forstår jo at de er enklere å ha med å gjøre. De krever ikke akkurat det samme som minstemann. Det som er dumt i min familie er at svigerforeldrene mine bor i Canada. Så får å få hjelp er jeg avhengig av mine foreldre. MEn skjønner godt at du reagerer. Har du snakket med mannen din om dette?? I så fall-hva sa han? Klemmer fra Mari.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Og ja-siden dere bor lengre unna syns jeg hvertfall at svigers skulle ha tatt barna litt mer. Da ser de jo ikke dine små så ofte som de andre barna! Nei-jeg ville ha sagt no. Dårlig gjort er det.
bambi på isen Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2008 De er nesten like gamle alle våre unger, hun har 3 unger og vi har også 3 unger!! Er bare 4 mnd som skiller de eldste våre, og ca 8 mndr mellom våre nr 2 (vår er eldst) og mellom nr. 3'ene våre er det 6 mndr, der er også vår eldst!! Har snakket med mannen min om det tidligere, og han synes også det er "urettferdig" men han har ikke sagt noe til foreldrene sine om det!! Nå skal det sies at søsteren hans er veldig sytete og klagete person, må ha hjelp av sine foreldre til alt, hvis mannen hennes reiser bort en helg, så "flytter" hun hjem til sine foreldre, hun kan jo ikke ha ungene alene en hel helg!!
yasmina Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Huff, saa kjedelig da ! Skjoenner deg godt jeg. Ikke lett naar det er slik og vanskelig aa si noe ogsaa. Jeg tror ogsaa at min svigermor har et tettere baand til sine doetre enn sin soenn selv om vi har et kjempe flott forhold. Tror kanskje det dessverre faller naturlig for noen aa ha tettere kontakt med sine doetre enn sine soenner.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Var omtrendt det samme i vår familie. Mamma & pappa bodde vegg i vegg med besteforeldrene ine, men de passa oss nesten aldri, mamma sa hun kunne telle på fingrene på ei hand antall ganger de hadde passa oss...kke at det har had noe å si for oss ungene, vi løp jo inn og ut der støtt, men tanta mi som også bodde nært hadde barnevakt snart hver helg. Hun var jo så sliten mente de, tanta hadde den gang 2 barn, mamma og pappa 4.... Forskjellen var: Tanta mi satt der og suttra og klagde, foreldra mine ba aldri om noe annet enn når det var absolutt KRISE. Selv har jeg foreldre og svigerforeldre som gjerne passer unger, nå er det kun jeg som har barn foreløpig..og kun gubben på hans side..så vi får håpe vi ikke "bruker dem opp" Men det er de selv som vil passe unger da...og det må de få lov til innimellom
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 He..det er kanskje sant det med døtre og sønner. Det henger kanskje sammen med den holdningen at gutter som regel skal "klare seg selv","far i huset" osv.. Jeg kan sikkert si det nå-jeg skal ikke gjøre sånn ovenfor gutten min når han får barn,men vi får se. For alt jeg vet kan det hende han trives i Canada om vi reiser dit en gang(*grøss* håper ikke han flytter dit!!!). Altfor langt unna! Håper uansett at svigerforeldrene dine ser dette selv eller blir mer "rettferdige",isbjørndama. Syns besteforeldre skal hjelpe til like mye når det kommer til barnebarna-i hvertfall så godt det lar seg gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå