Gå til innhold

akupunktur,skal det være så vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 23 ,og plages veldig med bekkenet,jeg går og får akupunktur og masasje en gang i uken,men jeg synes det er så vondt etterpå,er verre når jeg har vært der enn om jeg ikke er der,sånn skal det vell ikke være?var der i går,og i dag er nålestikkene som vepsestikk og er skikkelig vonde og ryggen er veldig øm og vond.

noen andre som tar akupunktur?og synes dere det hjelper?

er det noen andre behandlingsmuligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det at du er verre rett etter behandling, kan være fordi nålene åpner opp meridianene, og øker sirkulasjon til omr. Men, at nålestikkene er som vepsestikk, er IKKE så bra. Bruker akupunktøren engangsnåler eller flergangsnåler? Dersom det siste er tilfellet, ville jeg ha bedt han bruke engangs neste gang. Og for å være sikker på at du får en kompetent akupunktør, ville jeg valgt en som er tilknyttet NAFO, som er felles organisasjonen til dyktige akupunktører.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har tatt akupunktur i mange aar og noen ganger naar det gjoer veldig vondt akkurat der de stikker, saa er det fordi de treffer veldig riktig! Akkurat der du har behov for det for aa si den saann.... =o) Kunne snakket lenge og vel om dette, men proever meg paa en superkort forklaring:

Medisiner demper symptomer, men tar ikke alltid bort skaden.

Akupunktur gaar rett paa blokkeringer, noen ganger "grunnen" til at skaden er der, som at man setter naaler i nakken eller langt nede paa ryggen for aa loese opp hodepine/migrene eller at man setter i korsryggen for aa faa bort isjas....

Man gaar rett inn i kilden eller essensen av GRUNNEN til at det gjoer vondt, saa man maa noedvendigvis treffe "blink" paa et vis.

Jeg tror - og det blir bare min teori altsaa - at det er godt at det kjennes litt og at det er tegn paa at du holder "noe i sjakk" som moren min kaller det, at det ikke blir verre, selv om det noen ganger ikke blir helt bra. Dersom du ikke hadde tatt akupunktur, kan det hende du hadde kjent mindre, men at skaden/smertene paa et vis hadde blitt "kapslet inne" og vaert mye verre for deg paa sikt eller en annen gang de bryter ut.

Hehe, ble litt rotete ser jeg, men summa summarum maa man noen ganger "ta det onde med det onde" (proever febrislk aa finne norske ord paa dette)

Lykke ti!

Skrevet

Skal ikke være så vondt som du sier, men du vil kjenne det.. husk at nålene aktiverer punkter i kroppen din, slik at du vil alltid ha en reaksjon etterpå.. men krev engangsnåler!!!

har tatt akupunktur før, og hatt god hjelp av det. Planlegger også å bruke det som smertestillende under fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...