Phantom´ Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Ved mine tidligere graviditeter har jeg kjøpt "kladder" på apoteket til å legge i senga for å hildre evt vannavgang til å fylle madrassen. Kladder er store firkanter med plast under og bleieliknende overflate. De brukes også på sykehus og gamlehjem i senga for å hindre lekkasje. Suger mye bedre enn f.eks et tisselaken. Vi har brukt slike mye når barna har slutta med bleie om natta, men fortsatt kan ha uhell i senga. Praktisk og greit å slippe å få ødelagt madrassen.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Så smart! Dette har jeg grubla litt på nemlig.... Har et håndkle liggende ved senga, men det gjør kanskje ikke den helt store nytten hvis slusene åpnes for fullt... Takk for godt tips!
Phantom´ Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Bare hyggelig. Selv fikk jeg vannavgang i senga med førstemann og det kom nok ut minst 1 liter. Griet at noe samler opp da. La kladden under lakenet, så da var det ikke ekkelt å ligge på heller.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Takk for et supert tips! At jeg ikke har tenkt på det før?! ;-)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 har selv lagt tisselaken i min seng i tillfelle vannet skulle gå, men anbefaler de ikke- skal bytte til slike "kladder" som brukes på sykehus.. Ble nemlig klam ppå ryggen og rumpen av vanlige tisselaken... og det vil jeg ikke at mi lille prinsess skal bli.. *et lite tips*
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Har selv liggi på et slikt tisselaken, men har det i "puppehøyde" pga litt lekkasje fra puppene til tider! Har vurdert mange ganger jeg og hva jeg skulle ha hatt om vannet hadde gått, nå vet jeg det! Takk for tipset!! Nå blir det apotektur til uka!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 To+1:) Vil det si at du syns det kanskje er bedre å legge en slik "kladd" under det vanlige lakenet i barnesenga? I stedet for å kjøpe tisselaken, mener jeg. Har nemlig ikke gått til innkjøp av noen av delene, så veldig greit å høre hva dere med litt erfaring mener. Det tisselakenet du ble klam av, hva slags type var det? Bare så jeg vet hva jeg skal unngå....=)
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 ja, kommer ikke å benytte meg av tisselaken til barnesengen.. de tisselakene jeg har, er kjøpt enten på cubus eller på kid, husker ikke hvilket jeg kjøpte hvor.. men nå går de i søpplet! Mitt råd blir derfor bruk "kladd" i steden for tisselaken:)
M*A*S*H* Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Jeg fikk med meg et par sånne blå firkantkladder (blå plast under og hvit bomullsoverflate? øverst ) fra jordmora som jeg har lagt under lakenet - kjempegodt tips. Men jeg blir klam av å ligge på dem! Skal holde ut noen dager, men tenkte jeg skulle si det mht babyene seinere. Det kan hende de blir klamme av sånne kladder også. Jeg har kjøpt et tisselaken på ikea som ligger i babyens seng, men aner ikke hvordan det er mht klamhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå