Gå til innhold

MIn fødelshistorie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen tegn i forveien på at noe var i gang, 13 dager før termin. den 2 januar klokka 06.00 om morgenen hørte jeg en kneppe lyd langt nede i magen, tenkte ikke over dette men gikk deretter på do fordi jeg måtte tisse (hadde lagt våken hele natta). Nesten før jeg rakk å sette meg ned kom den strålen i do, dette var rart tenkte jeg for jeg måtte fortsatt tisse. Så tissa jeg, når jeg da var ferdig så kom det ennå en stråle, FAEN er det vannet som går tenkte jeg. Så fikla jeg en håndduk mellom beina og gikk for å hente mobilen min, på den turen kom det enda flere stråletr med fostervann. Var da ikke lenger i tvil å ringte føden og avtalte å komme inn så fort jeg hadda pakka ferdig. Jeg hadde IKKE pakka sykehusbagen eller noe, så fikk ringt pappa og typen så de kom å hjelpte meg med det og kjørte utover på sykehuset.

Der blei jeg lagt til registrering og det var ikke noe som tegna til fødsel annet en småe modningsrier som ikke ga utslag, så jeg fikk tildelt et rom på barsel og beskjed om at viss ikke noe skjedde innen et døgn blei jeg satt i gang. Det skjedde ikke mye på det døgnet annet enn modingsrier nå og da og ikke særlig vonde.

Klokka 12.00 dagen etterpå fikk jeg komme inn på føden igjen, blei sjekka og hadde 1 cm åpning og var litt moden. Så fikk da den igangsettelses pillen og beskjed om at dette kom til å ta lang tid og de trodde ikke jeg kom til å føde neste døgnet. Ikke før hun hadde satt pillen begynte riene ta seg opp å bli vondere, men ikke regelmessig ennå.

Klokka 15.00 kom pappa innom for å levere noe jeg hadde glemt hjemme (typen var hjemme og slappet av i beskjed om at det ennå ville ta tid). Da pappa kom var riene MYE vondere og han forstod fort at ting var i gang og jeg ville IKKE være aleine så han blei der på føden sammens med meg så lenge. Han tok tiden og det var da 3-4 minutter mellom hver ri som varte i ca 1 minutt. Det var nå kraftig vondt og jeg ringte IGJEN på jordmor som da igjen sjekka meg og sa hadde jeg 3 cm åpning og ting var såvidt igang og jeg fikk akupuntur nåler i panna og ryggen (noe som IKKE hjalp) så fikk jeg begynne med lystgassen. Lystgassen hjalp endel i begynnelsen, før det tok seg virkelig opp. Etter ett par timer kom typen min og pappa valgte vente på gangen, han ville ikke hjem for han visste at nå var det i gang. På slutten gikk det ganske radigt, ei stund etter typen kom blei jeg konstantert med 5 cm åpning og fikk tilbud om epidural, noe jeg i forveien absolutt ikke ville ta imot. Men fy søren så gla jeg er for jeg takka ja, epiduralen var redninga for meg. Etter jeg fikk den var alt en drøm. Fra jeg hadde 5 cm til jeg hadde 10 cm gikk det 1 og 1/2 time og det var på tide å presse, selve utpressinga tok 3 kvarter blei jeg fortalt. Det var litt stress siste delen, for fosterlyd på småen var dårlig så de valgte å klippe meg å ta han med sugekopp. Det stod 5 personer og tok imot han og alle var KJEMPE flinke så jeg opplevde ikke fødselen som noe dramatisk. Han satt visst fast med skuldra da han skulle ut også, men jeg merka ingenting av dette, syns heller ikke det var noe vondt det øyeblikket han kom ut, kjente ikke en gang når hodet var ute! Så TUSEN TAKK til epiduralen!!

Frem til jeg fikk epidural var det et reint helvete, men etter det så var fødselen en drøm:)

Da vannet gikk angra jeg som bare det på at jeg skulle ha barn det samme gjorde jeg helt til jeg fikk epiduralen, så den var en ganske stor redning i og med jeg var så ekstremt redd for fødselen. Nå kunne jeg gjort det samme igjen så fort stinga grodde og jeg blei fin i forma igjen:)

Det var Så absolutt verdt det. Lillegutt kom til verden klokka 22.35 den 03.01.08, 3400 gram, 50 cm og 34 cm rundt hodet. Verdens vakreste lille prins:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye.. jeg skal bli 2 barnsmor om 58 dager.. sgleder meg til det blir min tur.. Kos deg med lillegutt...!!!!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Gratulerer med gutten!!

Skrevet

Flott historie! Gratulerer med prinsen! Kose dere masse nå ;o)

Skrevet

gratulerer med en prins..kjempefin fødselshistorie

Skrevet

Tusen takk til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...