Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Hey! Som jeg svarte i det andre innlegget om mazdaen,så vil jeg tro at gjenkjøpsverdien på en til 370.000 (avhengig av litt utstyr etc) vil ligge på 180.200' etter 3 år, dette med 20.000km i året og normalt bruk. Er det privat eller firma leasing du teker på?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Det vil jeg ikke anbefale deg, ikke lønnsomt med tanke på at du ikke får fradrag på momsen. Og at man som oftest sitter igjen med en høy etterregning når de har takstert bilen inn igjen etter endt leasing...og tro meg, dem går over bilen med lupe... Ta å be dem sette opp et regnestykke på privat leasig, lån med restverdi og et vanlig 5 eller 7års lån, så ser du hva du kommer best utav.
LizzyG Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 Ja, men det er i firmaet til samboeren min, så det lønner seg for oss å gjøre det sånn;)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Okey, da blir bilen leaset gjennom et firma, og dermed blir det fradrag på mosen, DA lønner det seg med leasing (men ikke alltid det heller ((grunnet uforsiktig bruk)) men det gjelder oftest biler som blir brukt som håndverker biler) For så lenge bilen blir registrert som firmabil gjennom mannen din sitt firma og du er brukeren så blir det helt ordinær leasing. Kjenner flere "koner" som kjører typen/mannen sin leasingbil. Håper dere får dere en fin BMW Jeg driver selv å sikler på Volvo V50, skal bytte jobb etter endt permisjon så da blir det til å kjøpe egen bil. Kan ikke jobbe som bilselger med arbeidstid fra 9-17...det går ikke med ei lita tulla i b.hagen.
LizzyG Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2008 Nei, mente at samboeren min jobber i et bilfirma, derfor får vi en god avtale på leasing. V50 er sinnsyk fin da, lyst på helt ny eller?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Okey...da er det meg som er treg i nøtta...hehe Ja, lyst på ny, men spørs om cashen tillater det gitt...men en 07 blir det vel ei råd med...vi får se Drøyer til vi vet hva slags jobb jeg havner i.
LizzyG Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2008 Synes du det har vært vanskelig å være bilselger? Kunne egentlig tenke meg det, siden jeg er veldig interessert i bil, men vet ikke om jeg hadde greid det liksom. Kan jeg spørre om hvordan lønna er?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Når jeg ikke er i permisjon så har jeg i snitt en ca 30-32' brutto i mnd. Har noe fastlønn men, den er LAV, og resten provisjon, enkelte månder sitter jeg med 10.000,- utbetalt pga lite salg...så det er MYE opp og ned. Men da har jeg firmabil (bytter bil 2 ganger i året) og da gratis drivstoff samt bomring. Så det er jo ikke dårlig. Jeg trenger det litt mere stabilt og som nevnt en annen arbeidstid. Jeg har tenkt til å søke meg inn på Revisjon på universitetet tenkte jeg. Bare å satse på det Lizzy, det trengs damer med bein i nesa i bransjen!!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 By the way, kjenner du silker&tonton? Eller er jeg helt på viddene nå?
LizzyG Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2008 Ok, har jo litt samme problemet siden jeg har ei jente på 10 mnd. Kjenner ikke henne nei. Jobbet du i et stort kjent firma eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå