Gå til innhold

Er det sånn at....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man f.eks skal spare deler av barnematglasset i kjøleskap til dagen etter, så skal ikke barnet ha spist direkte av glasset på forhånd? I mitt tilfelle gjelder det en dessert.

Takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies av de som vil selge flest mulig glass. men begge mine har overlevd :-)

Skrevet

okei, for jeg kan jo bare ha deler av glasset over i noe annet og gi henne derfra, er jo ikke no pes det. Men bare lurer på om det er så viktig, og hvorfor?

Skrevet

det er visst hennes egne spyttbakterier man ikke vil at skal formere seg.

Skrevet

Er det skummelt for voksne også?

Skrevet

Hvis du putter skjea oppi glasset og så i munnen på ungen og deretter i glasset igjen så kommer det jo bakterier i kontakt med maten.

Derfor er det ikke bra å spare på noen matrester som har vært i kontakt med mennesker.

Hvis man er uheldig så kan det utvikle seg til noe man blir matforgiftet/ dårlig i magen av.

Dette er helt normal mathygiene, og er ikke et påfunn fra barnematprodusentene for å selge mer.

Skrevet

Om det står kaldt til dagen etter, er det ikke farlig. nå har jeg to barn under tre år, og de har spist masse rart som nok er myyye farligere. en gang kom snuppa tyggende på en ukesgammel pizzarull - den var sikkert ikke så sunn. (Ho hadde vel et hemmelig matlager et sted). Jeg tok den fra ho selvfølgelig.

Det går nok bra!

Skrevet

For jeg kjøper sånne store beger med yoghurt som jeg gjerne bruker noen dager på å spise opp, og da spiser jeg jo rett av... Vel, får ha litt av glasset over i noe annet, koster meg jo ingenting. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...