små Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Kjenner jeg nesten må spy når jeg hører/leser de idiotiske uttalelsene sine i forbindelse med "lommemannen"... Jeg blir KVALM!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Er nok mange skuddpremier ute på han nå om dagen....
Gjest ->>- Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Han har jo på en måte rett. Det er delvis kulturbetinget at man tar skade av seksuelle overgrep. Det er selvsagt litt spesielt å mene at det ikke finnes negativt utenfor en kulturell kontekst.
bente69;) Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Syns han har vært ganske spes før også, enhver som skulle forsvare lommemannen hadde vel for fått endel "dritt"
små Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 joda...men jeg mener nå likevel at det er litt drøyt av han å si sånt... men, hadde vi ventet noe annet av han?
små Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2008 ja, det hadde de nok..men likevel...de kommentarene sine kunne han holdt for seg selv..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Kulturbetinget eller ei.. All kultur og normer er skapt av oss som bor her.. Og de aller aller fleste ønsker og prøver også og leve etter normene.. Akkurat det med seksuelt overgrep er noe som de aller aller fleste reagerer negativt på og ikke bagatiliserer.. Staff gjør dette for og provosere big time.. Han ser ikke på det som noen alvorlige anklager.. At han ikke gjør det kunne han holdt for seg selv.. det sitter flere hundre foreldre hjemme og hører på uttalelsene hans i media..Foreldre hvor deres barn kanskje er blitt mishandlet på denne måten.. Jeg synes det er et hån mot de barna og voksne som er blitt mishandlet som hører på dette .. Ble rotete dette.. poenget er at han bagatiliserer hele problemstillingen og sier vel nesten mellom linjene at de barna som sliter ikke har den minste grunn.. Ikke det de barna trenger og høre i etterkant av en misshandling..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 At Staff sier noe sånt er ikke noe nytt, men media skal alltid gjøre så mye av uttalelsene fordi det selger jo som bare det fordi folk lar seg provosere.
Gjest ->>- Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Ja, altså - det er jo samme om normene er kulturskapte eller ikke så lenge de er der og oppleves som reelle av ofrene. Konsekvensen blir den samme uavhengig av om opplevelsen av traume er subjektiv eller objektiv. Men resonnementet hans er noenlunde likevel.
bente69;) Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Enig! Blir uvell når jeg tenker på at han var rett vedsiden av barnehagen til snuppa, selv om det var i 2001. Noen ganger syns jeg det hadde vært fint å fått frem gapestokken igjen, sånn som i dette tilfelle. Han kunne stått et par dager i hver by han har forgrepet seg!!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Jeg skjønner hva du mener.. Han kan godt ha sine meninger rundt det.., men han vet så veldig godt selv at det ikke er akseptert i samfunnet med de uttalsene han kommer med.. Og jeg tror han nesten lever for og provosere.. Han kunne holdt et for seg selv når det kommer til et så ømfintelig tema som dette...
Gjest ->>- Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Dersom ingen noensinne snakker om de ømfintlige temaene vil man vel ende opp med en skrekkelig mengde absurde tabuer i samfunnet.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 hold slike meninger for en selv.Tenk nå bare på de guttene som har opplevd "lommemannen" og deres foreldre.Hvordan tror dere det er for dem å høre Staff si noe slikt?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Seksuell mishandling blir så absolutt pratet om i dagens samfunn.. Men det vil ikke skje en fornadring i dagens normer når det kommer til hva som er akseptabelt av tilnærming til barn.. det har jeg ingen tro på.. Derfor så tror jeg det er sunnere og diskutere det på en plan hvor man faktisk tar hensyn til dagens normer.. Det vil aldri bli akseptabelt og seksuelt msshandle barn...Følgene av det er for store.. Ei jeg kjenner ble misshandlet når hun var liten.. Av sin far.. de hadde ikke tv eller radio,.., det var ingen som diskuterte dette i samfunnet generelt.. Ingen som sa til henne om dette var riktig eller galt.. det ble aldri anmeldt.. Allikevel sliter denne voksne damen med dette i dag.. 14 år gammel uten andres innflytelse fant hun ut at dette er feil.., helt feil.. Barn merker selv på kroppen at noe er galt selv uten innblandelse fra andre mennesker.. Jeg personlig tror at det er noe som ligger latent hos alle...
Gjest ->>- Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 Seksuelle forhold mellom barn og voksne har vært tillatt før (f.eks Antikkens Hellas), seksuell lavalder i Spania er tolv år, i mange samfunn er det vanlig å gifte bort barn til voksne osv. - selvsagt er det ingen given at dagens normer aldri vil komme til å endres. As for eksempelet ditt - enhver som har vokst opp i Norge de siste hundre år vil nok ha merket at dette er et giganttabu.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. januar 2008 #16 Skrevet 12. januar 2008 Det er tilatt i mange land enda desverre.. Land hvor det er store skiller og myndighetene ikke har klare restriksjoner på området.. Men jeg bor i Norge... Takk og lov.. hehe.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå