Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Da er jeg i ferd med å avslutte svangerskapet mitt,da det viser seg at spiren har slått seg ned på utsiden av livmora en plass.... I går var jeg på tidlig ul bare for å se at alt var som det skulle,etter en MA i mars i fjor,sånn at jeg liksom kunne senke skuldrene helt. Men sånn skulle det dessverre ikke gå. Var så sikker denne gang,på at alt var bra,så det ble et kraftig slag i ansiktet!! Størelsen på livmora sa at jeg var i uke 5,da jeg egentlig er i min 8.svangerskapsuke,men kunne allikevel ikke finne noe der inne. Jeg ble sendt videre på sykehuset for å ta blodprøve for å måle hcg-nivået mitt. Legen ringte meg opp igjen og sa at nivået var betraktlig mye høyere enn det som er vanlig i uke 5,og at mine beregninger om uke 7-8 stemte bedre. Og da kom den dårlige nyheten Eneste forklaringen han hadde på det var at spiren min har slått rot et annet sted enn inne i livmora mi... Og en graviditet utenfor livmora er jo ikke forenlig med liv,så til uka starter jakten på hvor denne lille rakker'n har festet seg. Skulle jeg få veldige smerter i helgen har jeg fått beskjed om å dra på sykehuset med en gang,om ikke skal jeg møte for en ny blodprøve på mandag etterfulgt av ul og div. Håper å få det bort så fort som mulig,så vi kan starte jakten på en ny spire. Og at denne spiren vet sitt eget beste og slår seg ned på innsiden av livmora der den definitivt har det best;) Krysser fingrene for at det blir minst mulig komplikasjoner ut av dette,sånn at vi kan starte på igjen med friskt mot!! Ikke alltid like lett å forstå seg på skjebnen,men sånn er livet rett og slett. Tøft og trist,men livet går videre...... Takk for følge så langt jenter,og masse lykke til videre:)!!!! I'll be back;)
Piamin Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Dette var trist å høre... Lykke til... Har du kjent noe som helst som kan tyde på at ikke alt var som det skulle? Jeg har ikke noe grunn til å være redd for dette egentlig, men jeg er nå det allikevel... Kjenner bare stikkinger o.l. på den ene siden, den siden jeg hadde el på når jeg blei gravid... Grunn til bekymring? 8+2 idag...
Lurvehette Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Dette var trist. Ønsker deg masse lykke til, og god bedring fremmover. Ta vare på deg selv:)
ainapost Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Huff, det var trist å høre! Håper du slipper å få mye vondt og at dette går så greit som mulig. Lykke Lykke til med med neste spire.
har4barn Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Er ikke helt i samme situasjon som deg, men jeg også mistet i min andre MA nå sist uke. Ma oppdaget i uke 18 i mars i fjor. Kom på tidlig ul nå (7+5) og oppdaget at nok en gang var det ikke noe liv der. Måtte til utskrapning denne gangen også. Trodde ikke jeg skulle orke å prøve igjen, men det er rart med det. Nå, allerede etter 2 dager, så er lysten og kampviljen tilbake. Ville bare ønske deg lykke til, så får vi håpe vi kommer sterkere tilbake neste gang!!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Det var veldig trist å høre,men det er som du sier at det kan jo ikke vokse og gro utenfor livmoren,så du har jo ikke noe valg. Vet ikke hva jeg skal si som kan muntre deg opp. Håper at en ny spire sitter snart hos deg og at det går godt for deg neste gang. Lykke til videre og varm klem fra meg.
jippii Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Dette var forferdelig trist å høre. Håper det blir orden i saken eraskt, og at dere kan starte prøvingen igjen om kort tid. Har selv opplev en ma, og merker at nervene er på høygir dette svangerskapet. Krysser fingrene for oss! Lykke til videre!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 det var skikkelig trist og høre.. vet ikke hva jeg skal svare men tenker på deg. kan ikke være lett og oppleve noe sånn. sender deg mange varme tanker
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Takker for hyggelige tilbakemeldinger:) Nå ser jeg fram til morgendagen,hvor jeg får vite litt mer om hva som skjer fremover. Annet enn at ingen spire er levedyktig utenfor livmoren vet jeg jo ingenting om hva som venter meg de nærmeste dagene... Masse lykke til videre,dere!!!
elise 35 Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Føler med deg og dette er veldig trist. Opplevde det samme for 14 dager siden, ble lagt inn for operasjon som gikk veldig fint. De fant ut at spiren min hadde satt seg i venstre eggleder så de måtte fjerne den. Trøsten er at man kan bli gravid igjen uten store problemer med en eggstokk. Ønsker deg masse lykke til så håper jeg indelig at vi snart er tilbake her og lykkelige igjen! En stor klem!!!!!!!!!!!!!!!!
Sharlis Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Jeg vet om ei som når hun lå i magen så lå hun utenfor livmoren...så skjønner ikke hvorfor de sier at det ikke er forenelig med liv..hun lever no i dag hun og er 30 år... Det eneste var at når hun ble fødd så ble det med keisersnitt og hun var litt over 1 kg når hun ble fødd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå