Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det regulert av seg selv eller må ha sende inn papirer på det?

Jeg har gått opp i inntekt når jeg gikk fra full OS til å jobbe fulltid.

Far har samme inntekt som han hadde å betaler idag 1470 kr.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er ikkje straffbart å motta bidraget slik du gjere no. Husk at ein kan avtale anna beløp enn trygdekontoret kjem fram til. Har du gått opp i lønn, så har du ingen plikt til å melde fra om dette til verken BP eller trygdekontor. Vil BP ha bidraget endra, fordi han veit at du har høgre inntekt no, så kan han det, men må ikkje. Du treng faktisk ikkje opplyse til nokon om at di inntekt har endra seg:)

Trygdekontoret veit jo at inntekta di har endra seg, sidan du ikkje får OS lengre.

Skrevet

Oki skjønner. Jo jeg har fortsatt OS men redusert. Men syns at 1470 er greit nok å få, syns hvertfall ikke han skal betale mindre så da lar jeg det bare være sånn.

Skrevet

Det handler vel i grunnen ikke om hva du synes han skal betale.. Det handler om hva du har krav på. Du kan jo velge å ikke si fra å ta i mot pengene. Det er jo ikke noe ulovlig i det, jeg for min del hadde ikke hatt samvittighet til det. Hadde jeg tjent mer ville jeg heller tatt imot mindre bidrag slik at faren kunne brukt mer penger på ungene utenom..

Det kan jo hende faren selv tar kontakt med nav for å regne på nytt nå som du har tjener bedre.

Skrevet

Tviler på at han tar kontakt med nav selv for han maser om en privat avtale om at han noen mnd betaler meg ingenting mens andre mnd mer. Å slik vil jeg ikke ha det. Han tjener ca 450 000 i året så jeg tviler på at bidraget går ned selv om jeg tjener mer i år enn i fjor.

Skrevet

Du kan jo gå inn på NAV sine sider berre for å beregne kva han evt skulle ha betalt utfra hans inntekt og di nye inntekt:) Bruk bidragskalkulatoren, den er berre veiledande og ikkje bindande:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...