Gå til innhold

Bekkenløsnig - symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man at man har bekkenløsning?

Er det vondt liksom bak på rumpa - i midten og litt lenger opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vondter kan man ha masse av, alt er heldigvis ikke bekkenløsning, og bekkenløsning og bekkenlåsning gir mange forskjellige smerter på flere forskjellige plasser. Jeg har for eksempel vondt i på hver side av rumpa som stråler nedover og innover! Og en del vondt fremme.

Men ta en tur til lege og sjekk, be om fysio time for sjekking hvis legen ikke kan svare.. :) For det er lurt å få det påvist slik at det kan gjøres noe med det!! :) Iallefall kan man få hjelp til å klare seg best mulig i hverdagen.. Det eneste som egentlig hjelper på bekkenløsning er å ikke provosere smertene.. Lykke til!

Skrevet

Jeg har isjas lignende smerter i ryggen, og mye stikkinger i skambenet. Er dette bekkenløsning?? Har store problemer etter en dag på jobb i barnehagen, og noe mindre smerter de dagene jeg går hjemme, er 40% sykemeldt.

Skrevet

Høres ut som bekkenløsning dette ja..Lytt til kroppen din, og ikke press deg. Får du tilrettelagt alt på jobben? Altså: ingen tunge løft, ingen løping etter barna, ikke bøy og tøy i tide og utide?

har selv et snev av bekkenløsning, men er ikke voldsomt plaget..Det hjelper å ta det med ro, og har bedre dager når jeg har "sykedager" enn når jeg er på jobb!!

Snakk med legen din, få henvisning til fysio. Pass på at legen skriver diagnose "bekkenløsning m/ bevegelsesinnskrenking", da får du dekket alt. Fysio kan ikke gjøre deg bedre, finnes ingen kur mot dette, dessverre.. Men du får gode råd og tips, samt litt massasje som gjør godt. Har du tilgang til svømmehall, hjelper det å være i varmt vann..Men det er like godt å bare ligge i badekaret hjemme ;)

Skrevet

Takk for svaret.

Er ikke så lett og få tilrettelagt ting på jobb, er ikke til og unngå og løfte barna, for jeg har ikke samvittighet til og ikke løfte hvis de gråter og sånn, så er vel litt min egen skyld og. Men skal til legen på fredag, så da får vi se hva han sier, blir sikkert helt sykemeldt da, men problemet mitt er at jeg er på tiltak gjennom NAV, så presser meg litt ekstra for og klare jobben da, slik at jeg ikke mister pengene mine, men får høre med legen om jeg kanskje kan gå over på rehab.penger istedet for attføring, vet ikke hvordan reglene er der.... Men ikke noe gøy og ha vond rygg hele dagen:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...